duminică, 22 noiembrie 2009

Draga prietene (1) ...

Te-ai gandit, cum ar fi, ca in absenta votului nostru, sa ne decida soarta cei cu 2 clase, asistatii social, needucatii si ofuscatii - captivi la discursurile demagogice si populsite ale "tatucilor" si altor "personaje providentiale" !  

Trezeste-te, prietene !!!
Nepasarea si sictirul nu ne rezolva situatia ; ne afunda, mai adanc, devenind complicii mlastinei actuale ! Nu vezi, ca asta vor politicienii, sa stam noi cuminti acasa incat sa-si aduca electoratul prin metodele cunoscute, pentru a iesi tot "EI cu EI" ?
Nu stiu cum gandesti tu dar, sa stii, ca eu m-am saturat, sa aud frecvent fraza asta "...ce sanse are candidatul X, cand abia are Y procente"? Iti spun eu, ce sanse ar avea un asemenea candidat - poate lejer sa ajunga Presedintele Romaniei ! Pentru ca, cei care nu voteaza, reprezinta 60% din totalul celor inscrisi in listele electorale ! 
Cu alte cuvinte, suntem 23 de miloane de romani, din care vreo 18 milioane au dreptul de a vota si abia 6-7 miloane merg la vot ! Prin urmare, daca tu si cu mine, cu inca 2-3 prieteni de nadejde din grupul nostru gandim la fel despre candidatul X si, la fel se petrece, cu altii care zic ca n-ar avea sanse, gandeste-te cati ar fi precum noi care am sta acasa doar pentru ca n-ar avea sanse ??
Dar, daca ne-am decide noi tinerii, asa dezamagiti cum suntem, sa nu ne mai complacem in starea asta de "dolce-far-niente" in care vegetam si le permitem astora sa se hahaie si sa se certe non-stop la TV si-am merge noi toti la vot, toti astia care ne-am sictirit, si dam o sansa candidatului X ! Gandeste-te, ce-ar iesi ?
In schimb, stam si ne plangem soarta precum niste mosnegi indoctrinati cu Ceausita, Iliescita si Basescianism ! Stam si injuram pe toti, generalizam si nu vedem ca avem alternativa ! Asta e precum cei care spun ca ei nu cred in minuni, decat daca le vad. Pai, iti zic eu : ca sa vezi o minune, mai trebuie sa crezi in ea, trebuie sa fi pregatit pentru aceasta, sa ai deschidere, buna-vointa, nu oricui se arata ! 
De cate ori n-ai vazut in jurul tau oameni bolnavi, persoane pesimiste si pline de indoiala, incertitudine, loviti de soarta, care nu fac decat sa se planga cat de neajutorati sunt ei ? In fapt, sunt oameni blazati, resemnati, ostracizati, refuzati de societate pe motiv ca n-au stiut sa se integreze ! Un soi de ipohondrie sociala contagioasa...
Din start ne cream un scut de auto-protectie si punem anatema pe intreaga clasa politica, apoi incepem sa aplicam aceeasi tacica si-n contextul social : nu mai dam buna ziua semenilor, traim doar ca sa ne fie noua bine, ii dam in cap vecinului pt ca are capra si bou si vitel iar noi abia ne ducem traiul... In loc sa luptam sa ajungem si noi precum el !

Ca si tine, sa stii, si eu m-am saturat de politicieni, de politichia mioritica si practicile existente. Am luat cunostinta de o multime de astfel de practici, in diferite situatii. Aproape m-am jurat ca nu mai merg la vot dar mi-am impus sa merg macar ca si simt civic.
Dar, iti marturisesc, prietene - am gasit un alt imbold, mai puternic decat datoria civica, atat de ridicata in slavi de teoreticieni si dentologi de ocazie ! Ma refer, la faptul ca nu mai vreau, sa-mi decida viitorul, cei despre care ti-am vorbit mai sus ! Acei oameni care se vand atat de usor pentru un vot, pentru cateva alimente (e drept, necesare, sarmani fiind), care-s carati cu masinile la vot, amenintati ca nu li se mai dau ajutoare sociale si nu li se vor repara ulitele daca nu voteaza conform indicatiilor date de liderii locali ai partidelor. Acesti oameni, preponderent din rural, plus cei needucati de la orase, slabi de inger si degraba primitori de foloase necuvenite, ne decid noua soarta, votand in numele nostru...

Cum ti se pare acest tablou, zugravit de realitatile ultimilor ani din tara noastra ? Esti de acord sa mai fim complicii acestor practici sau ne mobilizam si luam atitudine, la aceste alegeri ?  Noi tinerii care avem atatea dezamagiri si suficiente motive sa nu votam, vom fii, o noua generatie de sacrificiu, daca mai stam deoparte si-i lasam sa-si care oamenii la vot, sa fraudeze alegerile, sa ne promita marea cu sarea. Trebuie sa infaptuim o Revolutie a Responsabilitatii, atat de necesara clasei politice, prin care sa oprim derapajele unor politicieni care aluneca spre Dictatura...  
Draga prietene, pot sta, oricand de vorba cu tine, indiferent de simpatiile tale politice ori esti nehotarat/indecis... Atat timp cat regulile jocului sunt argumentele si bunul simt ! Asta pentru ca, eu si foarte multi altii ca noi, avem suficiente argumente pro/contra oricarui candidat, incat sa luam o decizie si nu votam cum ne zice domn' Primar care ne poate santaja cu ajutorul social. Noi nu avem nevoie sa fim carati, cu autobusul, odata la 5 ani, sa alegem Presedintele.

Noi toti vrem un ALTFEL de Presedinte - care sa ne reprezinte, sa ne respecte, sa nu ne mai promita absolut nimic dar sa faca putin, sa nu mai danseze giamparale, sa nu mai jigneasca presa sau cetatenii, sa nu se mai hahaie in prime-time si sa nu mai faca justitie la tv, sa nu mai spuna ca se lupta cu criza si peste cateva luni ca el nu poate face nimic contra ei, sa nu mai ofenseze Federatia Rusa, sa nu se mai faca covor in fata SUA si sa ia aminte la modelul de Presedinte european...
Cu totii ne-am simtit nasol cand actualul presedinte Basescu ne-a facut tampiti, dupa ce ne-am ros coatele 4 ani la o Facultate de Stat si acum poate ca nu profesam in domeniu. Cu siguranta, si tu urasti ipocrizia, falsitatea si demagogia lui Geoana care nu vorbeste despre guvernarea PSD cu PDL si se face ca uita de cele 10 luni de coabitare ! Cat mai toleram discutiile celor care vorbesc despre Grupuri de Interese ale altora si nu le vad pe cele din jurul lor...
Mi-as dori tare mult, sa-ti dau un imbold, o speranta si sa te asigur ca cele 10 minute alocate drumului si votarii, odata la 5 ani, sunt absolut necesare, in conditiile actuale din Romania. Daca in 2004 ne-am trezit, ce-ar fi ca in 2009 sa ne desteptam ?


Draga prietene - VOTEAZA !
Fiecare vot CONTEAZA !
Mai ales votul tau...

PS : sunt curios, cum vedeti fiecare dintre voi, procentele celor 3 candidati : Basescu - Antonescu - Geoana !

UPDATE 1 : intre orele 10-14, fluctuatia procentelor primilor 3 candidati este urmatoarea : CRIN ANTONESCU creste cu 4 procente, Mircea Geoana scade 6 procente, Traian Basescu scade 3 procente !!! 
Am facut media procentelor oferite de catre 3 Institute de Sondare : CURS, INSOMAR si CCSB ! Acuratetea datelor nu depinde decat de probitatea profesionala a acestor 3 institute mai sus mentionate ! Am si datele in procente reale dar, pentru cei obisnuiti cu cercetarile de piata, mai importante sunt trendurile !

8 comentarii:

  1. Nu-mi sta in fire sa fac asemenea pronosticuri, dar hai:Basescu - 34%Geoana - 27%Antonescu - 21%etc.PS NU e rezultatul pe care mi l-as dori, e un simplu exercitiu de luciditate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Citeste ultimul meu post, sa vezi de ce ma duc eu la vot :))

    RăspundețiȘtergere
  3. multam fain pentru parerea ta, Liviule !cred ca te apropii f mult de procentul existent la ora 12 ;)o sa dau si eu un procent !si, m-am gandit, care cititor se va apropia mai mult de rezultatele finale, sa primeasca macar o recompensa, ceva !uite, m-am gandit sa poata propuna o piesa care sa ruleze pe blogul meu toata saptamana viitoare !ce zici :)

    RăspundețiȘtergere
  4. am intrat, Iulia si-am citit.foarte funny faza ta :)ti-am lasat si eu una, cel putin la fel de amuzanta ! o zi usoara si numai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Desi imi doresc enorm de mult sa intre Crin Antonesc in turul 2 e foarte greu dar nu imposibil. As vrea sa mai dau un sfat celor care se uita cu disperare la exit pollu-uri sa lea ia doar ca tenta informativa nu sa si creada in ele. Nu va lasati influentati de sondaje pt ca ele sunt facaturi si sunt realizate pe esantioane foarte mici si au eroare destul de ridicata. Sa nu faceti greseala sa spuneti "nu ma mai duc la vot ca si asa nu iese cutarica sau cutare..." duceti-va la vot si puteti schimba ceva. Daca fiecare din noi face ceva, adunat influenteaza foarte puternic rezultatul votului.Si acu' ca sa dau un pronostic, il voi da numai pt exitpolluri nu pt rezultatele finale:- Mircea Geoana 29%- Basescu 28%-Crin antonescu 25%Sper ca nu am simtul pronosticului si ca am gresit :D:DMergeti la vot!! Votati Crin!

    RăspundețiȘtergere
  6. multam fain pt comment, Laurentiu !cred ca procentele primilor 2, asa cum ai zis, tu vor fi ceva mai mari, la final !

    RăspundețiȘtergere
  7. Sondaj 1 CCSB:Traian Băsescu - 30%Mircea Geoană - 27%Crin Antonescu - 23%Sorin Oprescu - 6%C.V.Tudor - 5%Sondaj 2 INSOMAR:Traian Băsescu - 30%Mircea Geoană - 28%Crin Antonescu - 24%Sorin Oprescu - 6%C.V.Tudor - 5%Sondaj 3 CSOP:Traian Băsescu - 33%Mircea Geoană - 25%Crin Antonescu - 25%C.V.Tudor - 5%Sorin Oprescu - 6%Sondaj 4 - CURS:Traian Băsescu - 29%Mircea Geoană - 26%Crin Antonescu - 25%C.V.Tudor - 4%Sorin Oprescu - 7%

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt prea mari diferentele intre sondaje de aceea repet nu prea pot fi credibile! Amintiti-va ce s-a intamplat la parlamentare. M-am hotarat sa dau pronosticul dupa numararea voturilor:- Mircea Geoana 30%- Basescu 28%- Crin Antonescu 26%Repet impreuna putem schimba clasamentul mai sunt 2 ore jumate, inca mai este timp sa va hotarati cei care nu au votat inca!

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)