miercuri, 27 ianuarie 2010

Chipsurile LAY's : spot interzis !

Deputatul PNL Cristina Ancuta Pocora si "Agentia pentru Egalitatea de Sanse între femei si barbati" au sesizat CNA cu privire la reclama pentru chipsurile Lay's, care ar transmite ideea ca "o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice" si ar promova frumusetea prin chirurgie plastica. Urmarea a fost ca ieri - Marti 26 ianuarie 2010 - Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis somarea cu intrarea în legalitate a clipului publicitar pentru chipsurile Lay's, ceea ce implica interzicerea difuzarii acestuia. Prezent la sedinta CNA, Gabriel Cosoreanu (Star Foods) a precizat ca reclama respectiva este o poveste si nu încalca legislatia audiovizuala. 




"Reclama noastra se vrea a fi o poveste ce vrea sa comunice un mesaj, ce fac parte dintr-o campanie. Povestea în sine are un rol amuzant, acesta fiind si motivul pentru care s-a mers pe ideea din spot. Subiectul este temerea tinerilor cum ca atentia lor poate fi acaparata de altcineva..."


Potrivit deputatului Cristina Ancuta Pocora (PNL) - presedinta Comisei pentru Egalitate de Sanse pentru femei si barbati - în reclama la chipsurile Lay's, femeia este definita "exclusiv prin atributele sale fizice".



"De curând a aparut o noua reclama la un produs marca Lay's, produs care se adreseaza în special tinerilor, care inoculeaza ideea ca tinerele fete si adolescente trebuie sa consume acest produs pentru a-si putea finanta operatii estetice, mesajul transmis fiind acela ca o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice. Consider ca acest mesaj este deosebit de periculos pentru tinerele fete, de natura sa le influenteze în plan emotional si sa le determine sa se concentreze doar asupra înfatisarii, în detrimentul unei personalitati armonioase si, în final, sanatoase".


Intrebari :

1. Cum apreciati initiativa deputatului ?

2. Decizia CNA este corecta ?                                         
3. Pana unde poate merge cenzura ?



UPDATE : Răspunsul agenţiei: Ironie interpretată la modul personal ! Graffiti BBDO a anunţat, în 15 ianuarie 2010, că a dezvoltat o nouă campanie promoţională pentru brandul de chipsuri Lay’s.


„Spotul campaniei foloseşte o poveste amuzantă - cu o intrigă şi un şir de întâmplări ce merg în zona suprarealismului plăsmuirilor tipic feminine - pentru a transmite mesajul promoţiei: «Fii pe fază şi nu lăsa banii să ajungă în buzunarul care nu trebuie!». Am înţeles targetul, am aflat ce este important pentru ei şi am transpus totul în limbajul lor printr-o poveste relevantă. În fiecare zi, vom face un consumator fericit. El va decide ce face cu banii”, spunea, la momentul respectiv, Marius Dumitraşcu (Marketing Manager Lay’s).

Cu declinări pe TV, Internet şi POSM, campanie de promovare a chipsurile Lay’s are ca perioadă de desfăşurare intervalul 11 ianuarie – 5 martie 2010.



11 comentarii:

  1. Cred ca reclama asta nu trebuie cenzurata pentru mesajul discriminatoriu din spatele sau, ci pentru exces de idiotenie!

    RăspundețiȘtergere
  2. e o reclama absolut cretina cu o idee cretina! dupa ce ca suntem condusi de subcultura si mediocritate...hai sa dam si cu spoturile in tineret...dragii mei nu aveti nevoie de extensii si silicoane...aveti nevoie de creierashi...si e buna si cenzura din cand in cand daca...daca tot dam bani la cna sa functioneze. din acelasi capitol: asteptam sa inchida otv ul si sa desfiinteze emisiuni precum acces direct si hapi auer.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iulia, cam la asta ma gandeam si eu. Dincolo de aceasta cenzura, spun unii (poate pe buna dreptate) ca deputatul PNL nu tine cont de partidul din care face parte si-ar trebui sa fie mai toleranta, sa iasa la suprafata politica PNL fata de libertatile cetatenilor.Din acest motiv am intrebat : pana unde pot merge cenzurile ? Este bine ca parlamentarii sa tina cont si de ceea ce principiile doctrinare spun ?Ma mai intreb, daca apelam la cenzura in cazul acestei reclame, ce facem cu "stirile de la ora 5 de la Pro Tv" ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut QQ ! Exact asta ii spuneam si Iuliei mai sus care are dreptate: reclama respectiva este cel putin idioata. Am postat si un raspuns dat de Agentia de Publicitate. Iar "Acces Direct", dincolo de a fi o emisiune stupida, ramane la alegerea celor ce o urmaresc sau intervine CNA ? N-as fi de acord cu o imixtiune ecscesiva dar impuse si respectate cateva minime conditii, s-ar putea.Asa, stam si ne intrebam : "Natural Born Killer" celebrul film, initial a fost interzis si in SUA ! Dupa care au aparut ceva proteste si s-a permis difuzarea lui. Asta nu ne opreste pe noi sa nu apreciem acel film american celebru, nu ? In ciuda violentei din film, apreciem prestatia lui Woddye Harelsson si povestea celor 2 actori principali care sunt un fel de "Bonnye si Clyde" !

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu personal nu sunt de acord cu cenzura, ci cu educarea spectatorilor, cu difuzarea unor emisiuni pline de continut, dar placute in acelasi timp. Eu prefer sa ma uit la emisiunile cu si despre calatorii, de exemplu. Atat timp cat oamenii vor urmari aceste mizerii care se dau la televizor, nu se va schimba nimic in bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. @offtopic ma scuzi ca poate te plictisesc din nou cu problema mea dar sa stii ca cei de la politiq.ro nu m-au contactat nici macar acum pentru acel premiu..poate reuseste amica ta de la inpolitics sa ma ajute si pe mine plss. mailul cu care m-am inscris in concurs este ondinasofron@yahoo.com. Multumesc anticipat pentru ajutor

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Iulia : eu ma uit la Euforia TV la greu :D recunosc ! e o grecoaica superba care prezinta niste retete intr-un decor mirific din Grecia !la Ana Olsson am renuntat, ma cam enerva tanti aia cu vocea ei, care traducea si-am vrut sa aud originalul.de acord cu educarea publicului consumator, asta am si scris ieri pe blogul Cristinei Pocora. Ok, stim cu totii ca asta e rostul reclamelor : sa ne manipuleze, sa ne inoculeze cum ca acel produs este "cel mai cel". Dar un pic de bun-simt si nu bataie de joc, n-ar strica. Simt ca suntem sfidati si desconsoderati cu asemenea reclame, cred ca putem primi si mai multa creativitate. Spun asta, mai ales, din punctul de vedere al celui care urmaresc reclamele cu mare atentie, bine nu la detergenti. Imi place sa merg, cand sunt la mare si ma nimeresc, la "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", poate de asta am pretentii mai mari de la Agentiile de Publicitate.Uite, pot da un contra-exemplu : era o reclama Iulia, daca iti amintesti, la "Sprite" care-a mers cu o campanie destul de lunga "Sprite, spune pe bune" ! adresata tot adolescentilor, avand acelasi target. Parca era o diferenta intre aceea si asta interzisa de CNA.

    RăspundețiȘtergere
  8. spunandu-mi ca te uiti la emisiunile despre calatorii, mi-ai adus aminte de o emisiune difuzata de Discovey la care ma uitam fascinat : "DiceMan" ! despre asta o sa postez in curand.multam, chiar o sa caut pe net, poate gasesc ceva episoade inregistrate :)

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Anonim : se vede treaba ca a umblat vorba in on-line ca pot intermedia unele probleme pt cei care am jucat acel joc pe PolitIQ :))in mod normal, fiecare isi va primi premiul, atat timp cat a fost corect, cinstit si nu a apelat la trucuri. cred ca stii la ce ma refer. am observat dese cazuri in care unii avansau in clasament cu un nr de puncte zilnice imposibil de atins. daca nu esti in situatia asta, stai linistit(a), iti vei primi premiul. domnisoara la care faci referire, nu are nici o legatura cu saitul care a gazduit jocul, a fost o alta situatie in cazul meu. dar, tb sa stii, ca si eu am avut de asteptat circa 2-3 luni pana mi-am primit premiul.

    RăspundețiȘtergere
  10. interesant ca promoveaza masini second-hand dar e ok si orientarea catre acest segment de masini. poti spune ca e creativa, cu siguranta. iar paralela dintre o "masina folosita" si o "tipa usuratica" poate crea destule variante in mintea unui barbat :) ca sa zic asa...

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)