miercuri, 14 decembrie 2011

Malina Olinescu si Madalina Manole - ce sunt sinuciderile ?

Disclaimer - pentru a intelege de ce a fost necesar acest articol ! Nu aveam de gand, sa scriu despre episodul nefericit ce a dus la moartea unui artist care intrase intr-un con de umbra, din pricina unor caderi emotionale ce au determinat-o sa faca acest gest. M-am abtinut, sa scriu pe blog, ori sa am un punct de vedere in retelele sociale si dupa gestul necugetat al Madalinei Manole Nu m-am gandit vreodata, sa scriu dupa sinuciderea (in diversele ei forme) unui om, indiferent ca a fost un mare artist, ori ilustru necunscut .. De aceea, nu m-am gandit la o postare de pe urma careia sa obtin niscaiva trafic. Pentru ca, hai sa dam cartile pe fata : astfel de postari, sunt vanate de cei care fac compromisuri in dauna continutului si obtin trafic bun. Este suficient, gestul deontologilor mizerabili (care-si aroga nejustificat titlu de "jurnalist") de la Evenimentul Zilei. Ieri, Chinezu a avut aceeasi observatie.



Malina Olinescu a fost un artist bun care in ultima perioada nu mai reusea sa comunice cu publicul si sa-si vanda muzica. Nu cunosc, motivul pentru care s-a sinucis si nu vreau sa ma pronunt asupra cauzei. Nu ma priveste pe mine, nici pe voi. Motivul care m-a determinat sa fac aceasta postare, este frecventul comportament al unora in retele sociale, pe care il voi descrie in continuare.

Exista, pe Facebook, obiceiul de a pune clipuri embeduite de pe Youtube, cu artistul care abia s-a stins din viata. La fel ca in cazul Madalina Manole, multi vor sa-si arate "omagiul" fata de Malina Olinescu. De fapt fapt, acestia comit o serie de gesturi penibile care le demonstreaza ipocrizia vis-a-vis de un artist pe care nu l-au pretuit cand avea cea mai mare nevoie. In acele momente, cand omul este cel mai scurt drum, intre viata si moarte.

Nu e de inteles suicidul, dar nu are nimeni dreptul sa judece acest fapt/gest ! A trebuit sa moara un artist bun promovat de celebra Scoala Vedetelor (despre care nu stiu cati au auzit), pentru ca unii useri din online sa il bage in seama ?! Respectati, in mod civilizat, durerea celor apropiati si a familiei ! Faptul ca puneti clipuri cu Malina Olinescu acum, va transforma in persoane care apreciaza un artist doar dupa ce a murit ! Ce v-a oprit, sa puneti o melodie cu ea pe Facebook, acum 1 luna sau 1 an ?!  



PS : cei care imi vor da UnFriend pe Facebook sau UnFollow pe Twitter, ori nu-mi vor mai citi blogul cu Feed Burner, pentru argumentele mele de mai sus, ma scutesc de un gest pe care l-as putea face chiar eu ! Prin urmare, va multumesc anticipat, in cel mai sincer mod ! As aprecia, sa imi spuneti : gresesc, in ceea ce afirm mai sus ?

9 comentarii:

  1. Nu stiu daca gresesti sau nu. Spun asta nu pentru ca mi-ar fi teama sa aleg o tabara sau alta. Ce pot sa spun este ca ceea ce ai scris tu este de bun simt. Eu nu utilizez retelele de socializare. Nu mi se potrivesc, insa aceasta tactica de a posta videoclipuri cu o persoana care a disparut intr-un mod atat de tragic mi se pare cel putin nepotrivit. Poate este la limita ipocriziei, poate vine dintr-o puternica nevoie de imitatie.... Nu stiu. Ce stiu este ca astfel de atitudini nu sunt autentice. Eu nu am ascultat muzica Malinei inainte sa moara decat ocazional,daca era difuzata la tv sau la posturi de radio. Sa spun ca o descopar dupa ce nu mai este si sa mai fac si parada de asta, mi se pare destul de indecent.ana

    RăspundețiȘtergere
  2. acum ca a murit...parca imi e mai simpatica :))toti devin fani si toti devin apropiati ai omului mort. omu mort e numai bun ca sa ne etalam sufletul si durerea si omenia. omu mort te sperie,pt ca stii ca intr-o zi o sa ii iei locul si te apropii fortat de el . moartea e ca si nunta la romani. te duci la nunta cuiva,ca si respectivu sa-ti vina la nunta. tii partea cuiva,ca si acel "cuiva" sa-ti tina partea. plus ca e si un prilej bun de victimizare . apartententa de grupul indoliat.o empatie puternic dezvoltata. spirit de turma. subiect bun de barfa. monetizarea tristului eveniment. iiipocrizie. mortul are o sora buna si stand pe langa ea,poate reusim sa o combinam.poate avem noi o prietena buna careia ii place de mort si punem si noi acolo ceva sa vada ca suntem in asentimentul ei. sefului ii place de mort ...prilej de slefuit partea dorsala a sefului si de a oferi tot sprijinul din lume. bine... exista si sentimente reale si suferinta reala.. acu sa nu fim rai.... asadar...ar fi miliarde de motive...pana la urma e ceva uman si normal... asa ne e plamadeala sa fim buni,empatici,ipocriti si sa avem tot felul de interese

    RăspundețiȘtergere
  3. Câtă dreptate ai, Dan ... dar, nah, aşa ni-i naţia ... Am scris un material pe tema asta cu ceva timp în urmă http://thisismyendlessdream.wordpress.com/2010/05/28/nervi-cred-ca-de-la-vreme-mi-se-trage/ , ba le-am compus şi o poezie ... http://thisismyendlessdream.wordpress.com/2010/11/08/pier-valorile/

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu văd ceva rău în a scrie un articol în care anunţi decesul cuiva pe blog. Desigur, asta înseamnă să păstrăm nişte limite. Adică fără titluri "x a murit, vezi poze cu el mort" şi articole asemenea. Dar, îţi dau dreptate. Nu ştiu cum sa îi clasific pe aceşti oameni. Până la urmă fiecare face ce vrea prin online. Nu sunt obligat să ascult nimic, sau să urmăresc pe cineva prin online. Există unfriend/block/report/etcAsa e naţia noastră. Acum 2 luni cine mai ţinea cu Steaua? Mai nimeni, acum toţi afirmă cu mândrie că sunt stelişti...BTW, Numai azi am dat unfriend la 4 manelisti pe facebook :))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ana : iti multumesc frumos, pentru comentariul tau de bun-simt si corect ! Te mai astept p'acilea ;)@Adi : tu ai facut o foarte interesanta "Apologie a defunctului in Offline". Io vorbeam, despre cum sa ne comportam in Online, fata de cel decedat. Si, in plus, tu cred ca ai si niste fantezii cu "sora mortului" :))@Stanica : cat de bine spui si tu in acele 2 articole ;)@Ionut : io ziceam de o limita a decentei si sa nu fim ipocriti. @ALL : am rezolvat deja o fatuca, din lista de prieteni de pe Facebook, care a postat o melodie cu Malina Olinescu - un cover dupa "Je t'aime" al superbei Lara Fabian. Micuta, nu stia macar acest detaliu important. Am facut si un printscreen cu operatiunea dar, ma gandeam, cat de penibil as risca sa devin eu. Plus ca, a tb sa ii sterg datele personale, pentru a nu ii prejudicia imaginea fatucei inocente care lacrimeaza asiduu dupa versurile mirobolante ale celei care, pana mai ieri, era o "ilustra necunoscuta" .. Emotionant, nu :))

    RăspundețiȘtergere
  6. dumnezeu sa o odihneasca in pace ,pacat ca a murit o voce minunata va ramane in sufletele noastre

    RăspundețiȘtergere
  7. dumnezeu sa o odihneasca in pace ,nu imi vine sa cred ca a murit o artista de valoare

    RăspundețiȘtergere
  8. Oamenii se fac ca apreciaza atunci cand 'pierd'.E la fel ca in copilarie,cu jucariile vechi pe care ni le arunca mama si fata de care redescoperim brusc un 'dor'... si parca am fi vrut totusi sa nu o fi aruncat,ca poate ne-am fi reindragostit de ea. Jucam putin rolul de victima,si pana la urma uitam.(Cam asa inteleg eu tot ce se intampla in "lumea oamenilor mari.)

    RăspundețiȘtergere
  9. @Bia : eii, nu te pozitiona chiar asa, usor defensiv, fata de "lumea oamenilor mari". Intelegi prea bine si, cea mai buna dovada, este chiar comparatia ta, cea cu jucariile vechi din copilarie ;)Uite si tu, de ce sunt in stare unii dintre oamenii mari : gesturi finale, necugetate "in numele iubirii" ? hmm .. oare ! se presupune ca acestia, ar trebui sa invete, dupa o experienta de viata, sa iubeasca si cu mintea, nu doar cu sufletul. unii dintre acestia nu au reusit si-au sfarsit tragic..

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)