joi, 24 ianuarie 2013

Colegiul National Unirea Focsani



Liceul "Unirea" Focsani a luat fiinta pe data de 7 ianuarie 1866 prin Ordinul Domnesc nr. 26512 din 10 august 1865 si e prima unitate de invatamant secundar din zona si intre primele din Romania.

Din anii urmatori, pana in zilele noastre, activitatea acestei institutii exponentiala pentru invatamantul romanesc a fost prezentata in "Revista Noastra" care a implinit recent 100 de ani de la aparitia primului numar !

 Parinti, unchi si matuse, plus alte rude si majoritatea prietenilor mei, cu totii am absolvit Colegiul National "Unirea" Focsani ! In cazul meu, dar si al altora, apartenenta la valorile si spiritul de unirist, reprezinta o onoare si mare responsabilitate ! E o traditie, pe care imi doresc sa o continui, la randu-mi ! 

24 ianuarie 1859 este Ziua Unirii Principatelor si prilej de a rosti  deviza noastra (o marca inregistrata) a absolventilor celui mai vechi colegiu din Vrancea: "MANDRU, PENTRU CA SUNT UNIRIST"

Recent, v-am anuntat, despre faptul ca avem si un clip oficial devenit imnul Colegiului Unirea Focsani. Meritele revin membrilor din Trupa TAXI, asa cum puteti viziona mai jos :) 


CNU inregistreaza, anual, rezultate exceptionale la invatatura - concretizate in prezente constante la olimpiadele nationale si internationale, performante in domeniul dansurilor sportive prin echipa de majorete a CNU , echipele de fotbal, basket si handbal ori trupa de dans irlandez.


In anul 2010 a luat fiinta Asociatia Uniristii - entitate ce aduna in jurul unor idei, principii si actiuni - fosti si actuali absolventi uniristi si dascali preocupati de perpetuarea spiritului si valorilor acestui colegiu. 

Anual, avem traditionalul Bal al Bobocilor - ocazie cu care elevii din clasa a 9-a primesc botezul oficial si bifeaza primele emotii ale integrarii si acomodarii cu rigorile si atmosfera din CNU.




Revederea de 10 ani a clasei mele a fost incarcata de emotii cu rar am avut pana acum. Ne-am intalnit si depanat amintiri, cu fostii nostri profesori, colegi si am stabilit sa pastram legatura mai des. Motiv pentru care, am creat un grup pe Facebook. Mai jos va prezint clipul oficial de prezentare a clasei mele :) 



La Multi Ani, C.N.U Focsani pentru o istorie de aproape 150 de ani ce dainuie si pulseaza in ambitiile noastre, in orgoliul de a fii cei mai buni si in mandria de a face parte dintr-un grup select !


La Multi Ani dascalilor nostri, fostilor, actualilor si viitorilor absolventi ! Ma inclin, in fata traditiei acestei institutii fundamentale a judetului si tarii care a educat multe generatii de tineri merituorii !


Eu sunt UNIRIST, Traiesc CNU / N-o sa stii NICIODATA ce inseamna asta / Daca nu esti UNIRIST si tu :)


2 comentarii:

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)