vineri, 15 iunie 2012

Dallas 2012 - Familia Ewing : JR, Sue Ellen, Bobby !




Parintii mei, copii fiind, au crescut cu foarte putine seriale de genul : Mihaela, BD - Brigada Diverse, Nea Marin Miliardar si celebrul western Bonanza. Era vremea cand televizorul - aceasta "cutie cu trubaduri', era privit drept un membru al familiei.

O parte din copilaria mea, pana in 1990, am petrecut-o cu filmele rusesti in care, ni se inocula rolul benefic al armatelor sovietice eliberatoare, pe principiul : "Stalin si poporul rus, libertate ne-au adus" ! Desi ne-am dovedit nemernicia in istorie, tradandu-ne aliatii germani.

Dupa ce am mai crescut, m-am bucurat de televizor cu tot ce insemna el intr-o familie. Era perioada in care aparusera televizoarele "in culori", adica nu erau alb-negru. Tot atunci, cine nu avea Tv Color, daca se descurca, putea face rost de un geam color pe care il aseaza pe un suport in fata tv din sufragerie. Nu stiu, daca va mai amintiti.

Dupa 1990, am facut trecerea catre capitalismul feroce american si dpdv cinematografic, nu doar al hainelor, bauturilor si mancarurilor. Filmele copilariei mele au fost multe, enumar doar cateva : Dallas, Beverly Hills 90210, Salvati de Clopotel, Toate Panzele Sus - ulterior, crescand, au urmat : M.A.S.H., Familia Bundy, Seinfeld, Friends si multe altele. Azi, voi vorbi, doar despre Dallas.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=QHrojc_iVzg] 

Dallas - pentru romani - a fost un serial-simbol al evadarii din zona filmelor rusesti, despre care va vorbeam mai sus, marcand intrarea intr-o etapa noua, a filmelor de la Hollywood. Anterior anului 1990, cinematografele erau multe in tara dar, mare noroc aveai, daca reuseai sa prinzi un film cu Alain Delon sau Louis de Funes. Abia dupa 1990 au inceput sa furnizeze filme mai multe, moment in care oricum luasera amploare filmele pe caseta video ce le inchiriam si le vedeam cu familia sau prietenii.

Dallas 2012 continua povestea familiei Ewing din ranch-ul Southfork (Texas) si lupta lor pentru petrol, bani, putere pe care s-a bazat seria difuzata intre 1978-1991. Actiunea din ultima serie aparuta recent in SUA dupa pauza (1991-2012) se concentreaza pe cei care au ramas din seria intiala : Larry Hagman, Patrick Duffy, Linda Gray Familia Ewing este urmatoarea : JR, Sue Ellen, John Ross, dar si Bobby, Pamela cu Christopher.


Eu, desi am consumat filme pe paine, in copilarie, nu ma mai uit la tv, la filme si seriale, de mai bine de 10 ani. In conditiile in care oferta este identica, repetitiva : Home Alone, Die Hard, Terminator si altele. Calitatea lor este una indoielnica, in conditiile in care showbizz-ul mioritic devine o alternativa prin aceste telenovele autohtone cu Iri & Moni, Pepe & Zavoranu si multe altele. 

V-ati uitat la DALLAS - ce a insemnat pentru voi ? Ce seriale v-au marcat copilaria :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)