luni, 4 iunie 2012

Autism : protejarea imaginii copiilor sau mediatizarea acestui sindrom ?




Ma deranjeaza, aceasta forma de protejare a identitati vizuale a copilasilor autisti. Blurarea fetei lor - marcarea cu o bara in dreptul ochilor - va determina privitorul sa se concentreze exact pe acea dunga neagra ce seamana cu un stigmat.
Pecetea e deja pusa de verdictul unei comisii care i-a incadrat in randul persoanelor cu autism. Se pare, ca doar acordul familiei sau personalului care se ocupa de ingrijirea lor, exonereaza un jurnalist sau blogger de vina prejudicierii imaginii.

Oare de ce, fetele micutilor nu au fost blurate/barate de o banda protectoare in zona fetei in campaniile umanitare, cand au fost semnalate cazuri de autism (dar, nu numai) ?! 

Eu am ales sa scriu despre autism, sa ii vizitez si sa le daruiesc cateva clipe de bucurie. Va invit, si pe voi, sa incercati sa va jucati cu acesti copilasi autisti, incercand sa ii intelegem, sa le daruim afectiune si atentie. Iar, la final, sa ii educam si pe cei din jurul nostru care nu cunosc suficient acest sindrom destul de dur. 



Prefer gesturile de daruire, afectiune si intelegere fata de Autism, de mediatizare si constientizare a acestui sindrom, decat aceasta politically corect forma  de protectie a unei imagini. Este suficient, pentru copilasii autisti, ca traiasesc o viata destul de dura, luptandu-se cu sansele minime de reintegrare sociala, profesionala, ori in sanul familiilor din care provin. 

Eu si colegii mei bloggeri vranceni, inteleg(em) rugamintea personalului centrului Praslea si Harap Alb Focsani de a nu le afisa fata. Numai ca, discutia trebuie sa iasa din cateva principii si argumente usor conservatoare si ultra-protectoare. Micutii autisti, desi nu constientizeaza, nu mai trebuie sa sufere o noua discriminare, aceea de a li se ascunde fata sub argumentul protectiei imaginii !

Trebuie sa stiti, efortul nostru constand intr-o suma modica stransa pentru copilasii autisti, a fost dirijat catre cateva lucruri materiale (hainute, alimente, produse igienico-sanitare, etc). 
Contributia consistenta a venit de la partenerii nostrii de la Albalact Romania. Am reusit sa convingem acest prim partener extern al bloggerilor vranceni care le-a oferit micutilor autisti cateva baxuri constand in 50 vacute Fulga de plus, 7 baxuri de lapte simplu Fulga dar si lapte Fulga cu arome de miere, cacao si vanilie. 

Multumiri si prietenilor nostri de la Focul Viu Focsani care ni l-au trimis pe ursuletul Martinica ce i-a distrat pe copilasii autisti de la Centrul Praslea si Harap Alb Focsani.

In final, va intreb : ce preferati : abandonul parintilor si fuga de responsabilitati, neintelegerea din partea societatii, dificultatea de integrare ? Sau faptul ca noi - bloggerii vranceni - le-am adus zambetul pe buze si am dori sa le prezentam chipurile pline de bucurie in cateva articole ?

6 comentarii:

  1. In primul rand trebuie sa observam un detaliu: am fost rugati si nu ni sa adus la cunostinta o prevere legala in acest sens. Initial si eu am fost pentru ascunderea chipului, dar - in urma unor discutii cu voluntari in acest domeniu am revenit si am decis sa postez fotografiile originale. Atat timp cat prin ceea ce fac eu nu urmaresc defaimarea acestor copii, ci dimpotriva doresc sa le intind o mana de ajutor, refuz sa le blurez. Vreau ca oamenii sa vada chipul acestor copii si in ce conditii traiesc. Perioada cu gratii la patut este de domeniul trecutului. Multumesc pentru sprijinul acordat in aceasta campanie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu la tot ceea ce a spus Tudor! Nici eu nu cred că blurarea sau protejarea feţei îi ajută cu ceva pe micuţi sau îi protejează. De ce i-ar putea proteja? Poate doar de mai multă afecţiune şi dragoste, deoarece eu una când îi privesc zâmbesc a drag nu a dispreţ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Tudor, am inteles, ca exista o prevedere care face referire la protejarea chipurilor minorilor, nu neaparat cu dizabilitati. Stii ceva despre asta ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sandrina, crezi ca ar avea vreun argument cineva care afirma ca i-am prejudiciat imaginea, in lipsa blurarii chipului unui copilas autist ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca voi ati luat atitudine si nu mai 'ascundeti' fetele acestor copii. Drept urmare o sa postez si eu pozele originale, sa vad cine curajul sa imi spuna ca nu e bine. Subscriu la ce ati spus voi ''protejarea identitatii copiilor nu ai ajuta pe acestia cu nimic'' dimpotriva ai face si mai greu de integrat in societate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Costy, in principiu, un reprezentant al centrului Praslea si Harap Alb ar putea sa ne atraga atentia, un parinte sau tutore/curator. totusi, ar fi culmea, asa ceva.eu cred ca trebuie sa stam linistiti, am facut 2 actiuni care au atras atentia, au fost mediztizate si sper ca altii se vor ralia cauzei oferindu-le macar cat am incercat noi !

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)