miercuri, 2 martie 2011

Ce sunt Babele ?

Nu mă refer, la persoanele feminine, trecute hăt-hăt de pensie ! Acelea care sfidează statisticile privind mortalitatea, cu nonşalanţa faptului că au dus, în general, o viaţă tihnită, lipsită de stresul zilelor noastre. Pentru cei mai puţin simandicoşi, e vorba despre acele "hoaşce" !



A nu se confunda cu mămăiţele ce ne-au măngăiat copilaria şi legănat cănd eram bighidii. Nu mă refer, nici la simbolistica grupului de stănci, pietre, roci din Munţii Carpaţi, better known as - "Babele" ! Mno, ori mai fi şi alte semnificaţii.





Mă găndeam, la "Babe" , ca superstiţie în preajma primăverii, între zilele de 01-09 martie. De unde or fi aparut, habar nu am, stiu doar că fiecare are baba lui, corespunzătoare zilei de naştere. În cazul meu, sunt născut, nu-i aşa, "de ziua mea" (vorba lui Pavel Stratan) - adicătelea pe data de 02 din luna lui răpciune. Mai ştiu, că vom avea parte de un an, pe căt de generoasă ne va fi "baba", mă rog, ziua respectivă.

Mey, gorobeţilor, hai să ne lămurim, care-i treaba cu "Babele" ?

De la ce vine tradiţia aceasta ? Voi cănd aveţi baba ?



3 comentarii:

  1. Sper sa am un an frumos, tinand cont ca mai e pana vine "baba" mea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu refuz sa-mi pun baba pe frigul asta :))

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Iulia : vrei, nu vrei, fiecare are o baba. sa ne rugam, la finalul acestei perioade, cand ne vor parasi babele, sa ne paraseasca si iarna. VREAU SOARE :)@ Madalin : ia spune tu, ciocoflendere, cand ii baba ta :D

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)