luni, 25 martie 2013

Earth Hour 2013 Vrancea - Raport Final : Ora Pamantului 2013 in Focsani - aprecieri, fotografii, concluzii !




Am initiat, organizat si promovat "Earth Hour" 2012 si 2013 in Focsani alaturi de colegii mei din Blogosfera Vrancea ! Prin lumanarile noastre am facut un mic gest simbolic. Pe viitor, la nivel macro, ne dorim responsabilizarea actorilor importanti implicati in reducerea consumului de energie : Guvernele statelor si marii poluatori pentru ca energiile alternative sa devina solutiile viitorului.

La "Ora Pamantului" ne-am alaturat de un eveniment cu impact mediatic si social (cel mai mare de mediu din lume) pentru ca, pe termen lung, ne propunem sa aducem focanenii/vrancenii in spatiul public, sa le inoculam/cultivam in obisnuinte spiritul comunitar, constiinta civica si implicarea in "viata cetatii" ! 

Prin aceste candele rosii aprinse simbolic, Blogosfera Vrancea si-a apropiat cativa parteneri si cetatenii responsabili cu atitudine din Focsani si judetul Vrancea. Fiind receptivi si asumandu-si mesajul Earth Hour, ii vom putea atrage mai usor in alte asemenea evenimente pozitive pentru comunitate. Au sustinut activ de la inceput proiectul pe care l-am coordonat, urmatorii parteneri ai Blogosferei Vrancea :




- Primaria Focsani : Primarul Decebal Bacinski venind sambata seara langa noi iar cu Viceprimarul Municipiului Focsani Tudorel Trofin ne-am intalnit si pus la punct toate detaliile acestui eveniment si ne-a facilitat sprijinul Primariei Focsani pentru gazul necesar alimentarii tortelor !



- Prefectura Judetului Vrancea : Prefectul Catalin Popescu : a fost deschis colaborarii cu noi si ne-a facilitat legatura cu Garnizoana Focsani pentru aducerea in Piata Unirii tortelor / facliilor pe care Blogosfera Vrancea le-a impartit aseara participantilor.

- ONG Potpourri, ONG Una e Natura si massmediei locale


- Consiliul Judetean Vrancea am gasit intelegere pentru a ne desfasura evenimentul in fata sediului acestei institutii publice, dansii avand in custodie si un web-cam care transmite LIVE acest eveniment pe Internet !




 - Consiliul Judeten al Elevilor si Consiliul Local al Tinerilor : au promovat actiunea noastra in liceele din Focsani si Vrancea si au venit impreuna cu colegii lor in Piata Unirii.

- TNL Focsani : asociati cu evenimente frumoase precum cele 200 de Lampioane lansate in 2012 in Focsani - a fost unul dintre partenerii Blogosferei Vrancea. Ei au adus sambata seara 50 de torte/faclii cu care au realizat desene statice si in miscare superbe din acestea cu care au conferit culoare, caldura si efect evenimentului !

 

- Fotografii profesionisti: prieteni si parteneri ai Blogosferei Vrancea - Adrian Fluture, Dan Murgeanu, Paul Bratu, Adrian Teodorescu, Emil Cristian. M-am ingrijit sa primeasca acreditare pentru acces si a face fotografii din Consiliul Judetan si Prefectura. Fotografiile lor sunt apreciate in retele sociale - cu precadere pe Facebook unde evenimentul a fost intens mediatizat !  


- UMO SERV Focsani ne-au sprijinit prin lumanarile de sambata seara din Piata Unirii - cu care am facut diferite reprezentari ; pe langa cele aduse de focsaneni de acasa.


Am organizat si coordonat "Earth Hour" 2012 si 2013 mobilizat de un ideal : trebuie sa traim intr-un oras si nu doar sa locuim !

In timp, vom invata sa rationalizam folosirea resurselor, esential e sa ne alaturam cauzelor comunitare prin care sa ne exersam participarea activa in spatiul public ! Aveti o  Galerie FOTO de la "Ora Pamantului 2013 la Focsani
In numele Blogosferei Vrancea cu care am initiat inca din anul 2012 miscarea EARTH HOUR in Focsani si am apromovat-o pentru tot judetul Vrancea – multumesc pentru sprijinul, dialogul si colaborarea avuta in organizarea din acest an : tutor partenerilor si cetatenilor responsabili din Focsani !

Ne vedem, la "Ora Pamantului la Focsani" : Sambata, 22 martie 2014 : asa cum e traditia : ultima zi de sambata din luna martie din apropierea echinoctiului de primavara. Evenimentul l-am creat pe Facebook : loc in care am avut cel mai bun feedback si in acest an :)



8 comentarii:

  1. servicii de externalizare salarizareluni, 25 martie 2013 la 17:56:00 EET

    Bravo, tot respectul!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumes pentru aprecieri !dvs cum ati procedat la EARTH HOUR 2013 :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sper ca in 2014 sa iasa toata lumea, indiferent de vreme, sa nu mai fie loc de interpretari politice! spiritul civic trebuie sa existe, indiferent de culoare, indiferent daca ne e drag sau nu de vreun politician! P.S. valabil si pentru bloggerii care uita sa citeasca postarile, nu sunt atenti la apeluri, dar se bucura de realizarea evenimentelor!

    RăspundețiȘtergere
  4. vremea friguroasa si vantul si-au pus amprenta de fiecare data si au determinat oamenii sa nu iasa din casa. este bine, ca nu am avut parte de ploaie, daca ar fii sa luam partea buna din toate ! multumesc pentru participare, sustinere, promovare si te astept in 2014 din nou cand ma gandesc sa avem un alt element surpriza in plus - asa cum au fost tortele din acest an ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu, unul, am stat cu prietena mea doar cu lumina de la laptop si a trebuit sa plec, si luminam cu telefonul, practic nu am facut risipa... Dar, m-am uitat totusi la blocuri si erau luminate, eu am incercat, ma simt mai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. e un gest simbolic, dar cu fiecare transformam actiunea noastra intr-un semnal de alarma pt a responsabiliza factorii decidenti in a solutiona problema dar si marii poluatori. pe internet ai vezut ceva live ? in ce oras stai, apropos :)

    RăspundețiȘtergere
  7. cartuse pentru imprimantajoi, 28 martie 2013 la 13:37:00 EET

    Sincer in blocul unde locuiesc, Bucuresti, nu am simtit nici un Earth hour ! Nu cred ca ii pasa cuiva.

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate ca a fost ceva organizat in sectorul in care locuiesti tu, intr-o zona centrala: de obicei Piata Centrala a oraselor si Muncipiilor / Sectoarelor :)Dar nici pe Facebook nu ai vazut ceva din sectorul tau ?

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)