miercuri, 10 octombrie 2012

Uniunea Fortelor de Dreapta - UFD



Cum am intrat in Uniunea Fortelor de Dreapta (UFD) Constanta - in studentie este episodul 1 din mini-serialul inceput in 2011. Azi, sunt 12 ani de cand am facut acest pas si voi raspunde la intrebarea fireasca : De ce m-am inscris in Uniunea Fortelor de Dreapta ?

Am absolvit Istorie-Stiinte Sociale si am studiat cu placere in perioada liceului : activitatea partidelor politice romanesti din secolele 19-20, doctrinele si personalitatile acestora.

Dupa 1990, am fost atras de liberalism, de personalitatea lui Petre Tutea si Ion Ratiu iar, in perioada guvernarii CDR, de cateva idei interesante identificate la UFD. Am apreciat mereu prioritatea in abordarea unor teme precum : proprietatea, ordinea in societate, scoala, biserica, promovarea elitelor, etc. Consideram pe atunci si, inca mai cred si astazi, UFD ca fiind singurul partid de dreapta autentic (neo-liberal) din Romania, ce a existat dupa 1990.



Scurt Istoric al UFD.

UFD a aparut in 1999, dar originile sale sunt din 1996 cand lua fiinta Partidul Alternativa Romaniei (PAR) condus de Adrian Iorgulescu, Varujan Vosganian si regretatul scriitor Laurentiu Ulici. A participat la alegerile parlamentare din 1996 pe listele CDR obtinand 6 deputati + 1 senator.
 

In 1997 partidul isi schimba denumirea devenind Partidul Alternativa Romaniei (PAR), dar isi mentine orientarea de factura neoliberala. In 1998, PAR a lansat Manifestul Dreptei din Romania asumandu-si rolul de promotor al capitalismului, a demnitatii nationale şi a renasterii morale.

In 1999, PAR a iesit din CDR si de la guvernare (ceva rar, pana astazi, in politica din Romania), propunandu-si sa devina o forta de sine statatoare, prin coagularea in jurul sau a dreptei romanesti. La Congresul din martie 1999, PAR isi schimba denumirea devenind UFD. Conducerea formatiunii a fost una colectiva, cu 2 copresedinţi : Varujan Vosganian si Adrian Iorgulescu.

Intre timp, UFD care si-a propus initial sa reuneasca toate fortele de drepta din politica romaneasca, sa le coaguleze in jurul lui, a fuzionat cu PNL, in aprilie 2003. Exact in perioada in care eu imi pregateam lucrarea de licenta.





Cam atat, despre anumite motivatii interne ale acelor ani de dupa terminarea Colegiului National "Unirea" Focsani si intrarea la facultate. Eram fascinat de lecturi privitoare la istoria universala si a romanilor, doctrine si partide politice, administratie publica si drept. Motiv pentru care, am ales o specializare corespunzatoare - stiinte administrative. Desi, eram tentat si de stiinte politice. Citeam mai mult decat o fac azi, cu siguranta. Evident, activitatea din online (blog si retele sociale) a devenit una serioasa, din 2007 cand am inceput sa scriu activ, constant si cu drag pe acest blog. De atunci, implicarea mea in zona politica a scazut din punctul de vedere al timpului alocat efectiv.

Raman interesat, in continuare, de aceasta nisa - politica - ce se regaseste uneori in articolele mele de pe blog. Voi continua acest episod, cu inca unul, atunci cand voi considera oportun, despre .. cum am intrat in PNL, in urma fuziunii prin absorbtie a UFD !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)