luni, 13 februarie 2012

Cum sa fim sanatosi iarna ?



Alerg in fiecare vara pe Stadionul Milcovul din Focsani inca  de prin 2009. Am constatat ca vin si destule fete care, desi arata bine, alearga pentru chestiuni personale, nu neaparat pentru silueta. Este firesc, sa facem miscare, sa consumam lichide multe vara, sa ne pese de sanatatea noastra.  
Dar, ce facem iarna


Este dovada de bun simt sa ne cunoastem si sa ne analizam corpul. In cazul meu, gasesc o buna modalitate de deconectare, analiza si reflectie asupra multora dintre chestiunile de peste zi.  De aceea, alergarea este un bun prilej de a evada din cotidian pentru aproximativ 1 ora si 30 minute. E drept, imi vine mai greu vara la alergare cand merg singur, de obicei mergand cu inca 1-2 prieteni.

Unii alegem sa ne hidratam cu apa si alte lichide non-carbogazoase, sa facem miscare zi de zi ori sa mancam sanatos. Aceasta nu inseamna (in mod special, dar nu exclude) faptul ca vom avea o greutate corporala dezirabila. Dar, cu siguranta, vom avea un tonus si-un moral mult mai bun, favorabile unui organism pe care sa il controlam : educandu-l si antrenandu-l, catre o viata sanatoasa.

Eu chiar cred, ca mentalul poate face furori asupra lucrurilor care ne macina peste zi. De aceea, asa cum ne antrenam corpul, facand miscare, este bine sa ne antrenam si mintea - de exemplu printr-un blogging responsabil ;)

Va intreb : se incumeta cineva, sa iasa la putina alergare iarna ? Sa vedem, ce alternative viabile avem pentru sanatatea corpului in acest anotimp hibernal :)

16 comentarii:

  1. Mie-mi cam surade ideea cu alergatul:).Dar nu am echipament adecvat pentru iarna;)).Ah... Oricat am vrea... iarna nu-i ca vara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pfuu, nici gand! Pe vremea asta singurul sport care merge e inotul in bazin acoperit si putina sauna :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Bia : nici eu nu am echipament adecvat pentru iarna dar e suficient sa fie putina vointa si un strop de imaginatie / inventivitate ;) sa stii, eu am rabdare pana la vara :) ramane sa vedem cum facem iarna sa mancam, sa bem si sa facem miscare intr-un mod sanatos :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Iulia : sa sti ca ma oftici intr-un hal cu innotul de nu-ti vine sa crezi. de curand, am aflat ca avem o piscina acoperita functionala si iarna in Focsani. o sa ma interesez si m-as cam duce. iubesc innotul, din perioada studentiei in Constanta, chiar daca nu sunt profesionist. insa, inteleg beneficiile asupra corpului si merge de minune combinatr cu atletismul vara :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu alerg in fiecare zi dupa catelusa mea, ca nu sta si ea frumos sa mearga incet. Mie imi place sa alerg, desi am avut unele probleme in ultima vreme, sa alergi pe zapada este insa mult mai obositor dar amuzant. Cat despre "antrenatul" mintii, sunt total de acord, eu imi "antrenez" mintea citind o carte buna, sau cum ai spus si tu, prin blogging

    RăspundețiȘtergere
  6. intr-adevar, e mai greus sa alergi prin zapada sar foarte benefic pentru organism. trust me ;)totuis, sa inteleg ca de fapt catelusa ta face miscare si tu alergi pe langa ea :Din privinta cartilor, as vrea sa pot citi mai mult. recunosc, nu mai obisnuiesc, pecum odinioara :( merci, Catalina :)PS : in privinta unei diete, ce ne recomanzi ??

    RăspundețiȘtergere
  7. Dăm zăpada şi e ca şi cum am alerga.. Cel putin jumătate de oră de activitate fizică zilnic e oricum necesară. Lichide trebuie consumate oricum, şi iarna, şi vară, iar alergarea nu-i ca sa ne facă sete ci ca să ne pună sângele in mişcare. Citricele nu trebuie să lipsească din dietă, iar pentru mai multe sfaturi: http://calitateavietii.wordpress.com/2010/11/28/afectiuni-de-sezon/. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. multumesc frumos pentru interventia dvs. sunt, intra-devar, cateva sfaturi bune si voi incerca sa ma conformez. de cateva zile, obisnuiesc sa alerg prin zapada, aproximativ 15 minute desi este in mod evident mai greu. observ ca ma simt fantatsic dupa ce ajung acasa.in privinta ceaiurilor, consum destul ceai verde nu doar vara, citrice destul de moderat. esential ar fii sa renunt (desi nu fac exces) la carbogazoase.merci si va mai astept cu astfel de interventii ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca nu vrei sa racesti iarna, cel mai bine este sa-ti tii sistemul imunitar in priza. Hidratarea este necesara chiar si pe timpul iernii, dar si miscarea care se poate face si 15 minute in casa (dar usor sa nu ridicam praful). Pe langa asta eu recomand usturoiul care este cel mai puternic antibiotic natural. Ca sa nu mirositi a usturoi, cel mai bine il taiati bucatele si le luati cu apa ca pe pastile, dimineata si seara. Va garantez ca nu veti mai raci, sau daca se intampla sa raciti atunci va veti vindeca infinit mai repede, si faceti si o raceala mult mai usoara. Va garantez :). Si Pe langa toate astea ar fi bine sa va pregatiti de iarna inca de pe timpul verii mancand multe legume. Iarna este bne sa luati suplimente de vitamine pentru ca alimentatia nu acopera absolut deloc necesarul. Asa iarna va trece cu bine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. grija mare - usturoiul arde si nu m-as risca sa il inghit cu apa incat sa provoc arderi pe stomac. am constatat-o pe propria-mi piele cand eram mic si am bandajat piciorul cu usturoi peste care am aplicat o fasa sa actioneze asupra unei probleme la picior ! e posibil sa nu fie complicatii dar prefer sa fiu precaut :)de acord cu variantele recomandate pentru intarirea sistemului imunitar : hidratare, miscare, vitamine ;)Intrebare : crezi ca e sin o problema de educatie ori de lipsa de timp, care ii determina pe unii sa nu stie sau sa isi gaseasca scuze, in a nu face miscare ori a avea o alimentatie corespunzatoare ?

    RăspundețiȘtergere
  11. Lipsa de timp nu este o scuze. Sunt niste exercitii, promovate de Carmen Bruma, care necesita 10-15 minute fara sa fie nevoie sa ai aparatura. Si crede-ma ca sunt foarte solicitante. Mai degraba lenea e problema insa si educatia. Daca copilul ar face de mic un obicei de a face miscare, atunci sunt sanse foarte mari sa continuie si cand este adult. Plus ca se va dezvolta mult mai armonios si sanatos.

    RăspundețiȘtergere
  12. Da usturoiul provoaca arsuri dar numai celor care au probleme gastrice. Pentru cei care au probleme gastrice se gaseste tinctura de usturoi. A luat tatal meu tinctura de usturoi si i-a priit pentru gastrita.

    RăspundețiȘtergere
  13. nu cred ca am o astfel de problema (gastrita), sunt constient de efectele lui benefice dar si de faptul ca e greu sa scapi de mirosul de usturoi. prin urmare, am ales sa renunt in ultimii ani si consum mai rar in forma naturala si uneori fiert in mancaruri (desi efectele scad).

    RăspundețiȘtergere
  14. foarte fain ce spui dar .. tu faci exercitiile acelea recomandate de Carmen Bruma ?

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)