vineri, 26 iunie 2009

Michael Jackson : RIP and Thank you for the Music !

Controversat, mediatizat, stigmatizat, a vandut imens, a fost un idol pentru multi dintre pustanii din intreaga lume, a acaparat croll-urile la CNN, NBC, FOX sau ABC. Campaniii umanitare in tari sarace din Africa, donatii consistente pentru diverse fundatii umanitare.

Imi amintesc, despre venirea lui in Romania, ca a produs o isterie generala intr-o tara si pentru un popor abia trezit dupa un lung somn din comunism. 


In anii de dupa 1990, era un "pop-star" aflat in perioada gloriei sale, cand orice cu "MJ" se vindea precum painea calda. Tricouri, pixuri, cani (mai ceva ca-n campaniile electorale actuale), blugi rosi cu lanturi la buzunare, postere uriase prinse-n pioneze pe usa camerei, abtibilduri si surprize la gumele de mestecat. Casete ce le derulam la petreceri cu "Beat It", "Billie Jean" sau "Thriller", pe ritmurile carora se gasea cel putin unul dintre noi care sa faca cativa din pasii caracteristici, ce-i vedeam la Vh1 sau MTV ! 

Sa te numesti "fan Michael" si sa nu fi mers la concertele din 1992 - "Dangerous", ori 1996 - "History", era regretul vietii tale ca adolescent ! Pustoiacele plangeau doar cand il vedeau si, aproape lesinau, la orice miscare sau "yeal", al celui care a fost, cu siguranta, "KING of POP" !
Daca ne referim la brandul lui, nu e loc in lumea asta in care, numele marelui artist sa nu fi ajuns ! Recent, isi programase si repeta pentru un mare concert la nivel mondial, ultimul al carierei sale prodigioase. Am observat ca Michael a ajuns aidoma altor artisti sau sportivi controversati : Maradona sau Mike Tyson , confruntandu-se cu mari datorii, in ciuda unei cariere ce-a insemnat fabuloase castiguri financiare.

Siteuri, forumuri, fan-cluburi, emisuni tv si radio, talk-show-uri, vor dezbate subiectul si stirea anului in domeniul muzicii : disparitia unui artist exponential al musicii (in general) si-al genului pop (in particular) !

N-am fost "fan Michael" in adolescenta ! Dar, nici dintre aceia care criticau episoade din viata lui precum desele operatii estetice, regimul alimentar celebru, viata luxurianta si unele controverse legate de acuzatii de molestare. N-am aprobat isteria dusa la granita paroxismului a celor ce l-au indragit, dar i-am inteles, in felul lor. Am fost, in adolescenta, "fan" Roxette, Dj Bobo, Jean Michel Jarre ! Apoi, urechile mi-au fost "gadilate" de felurite genuri musicale ce-au evoluat si m-au dirijat catre ceea ce ascult acum : Vocal-TRANCE, CHILL-out, Electro si New Age ! Pustan fiind, imi aduc aminte, de "2 Michael" care dominau, din punct de vedere al mediatizarii, acea perioada : Jordan (in basket) si Jacskon (in muzica).

I-am detestat pe cei care il urau sau condamnau pe MJ pentru felul in care arata sau desele operatii. Acestora imi aduc aminte ca le spuneam sa incerce sa asculte vocea sa-i urmareasca show-urile live si ce a lasat in urma. E posibil, sa fi abuzat si de droguri, chiar nu ma intereseaza ! V-a placut sau nu, trebuie sa recunoasteti, ca Michael Jackson a contat, mai mult decat oricare alt artist in lume pana acum ! Este mentionat in istoria musicii cu cateva recorduri, daca nu ma insel, pentru cel mai vandut album : "Thriller" !
Trebuie sa fim constienti, de ce a generat, in show-bizz-ul american si mondial: viata, cariera si concertele lui Jackson ! Michael face o interesanta punte (legatura) cu alt mare artist : Elvis Presley. Prin cununia cu fata acestuia, Lisa-Marie. Cu care apare in clipul "You are not alone"
Asadar, "KING of ROCK" - Elvis PRESLEY, a fost urmat de un alt mare artist, disparut de cateva ore - Michael JACKSON - "KING of POP" !

PS : am avut foarte putin timp de blogging, in ultima saptamana, fiind ocupat cu studiul la master. Dar, am considerat, ca trebuie sa scriu cateva randuri, legate de aceasta stire ! Weekend linistit, zambete si soare;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)