marți, 17 aprilie 2012

International Space Station via NASA - Zbor deasupra lumii !





In aceasta zi (desi articolul il scriu in miezul nopti), va prezint o colectie impresionanta de imagini surprinse de catre NASA in jurul globului pamantesc. Iata, ceea ce pot numi eu un clip fantastic, ce poate ajunge viral pe internet.

Imaginile surprinse de International Space Station (ISS) - Statia Spatiala Internationala - sunt precum un zbor deasupra lumii la care toti visam.


Zborul - ziua sau noaptea - este cel care ne-a fascinat cel mai mult inca din copilarie. Probabil, ni-l dorim, in dese ocazii, fiind un mod prin care simtim ca evadam, ca plutim, parasind aceasta dimensiune telurica in care vietuim vremelnic.

Uneori, cum bine spune Bia, ne dorim aripi sa putem zbura : "...Eu am vrut mereu sa zbor...Am vrut atat de mult incat mi-as fi tatuat aripi...! Si-am dorit mereu sa indepindesc vise...atat de mult incat mi-am facut aripi de hartie..." 

Daca zborul are loc in spatiu deasupra lumii, cred ca vorbim despre o situatie cu care nu ne putem intalni vreodata in aceasta viata. Eventual, doar sufletul nostru sa poata avea parte un astfel de zbor / o astfel de calatorie ..
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=FG0fTKAqZ5g]

Iata, cateva aglomerari urbane de pe cateva continente, surprinse de acest clip superb, dupa cum urmeaza. Am incercat, sa fac o transcriere a locatiilor si a traseului parcurs de Statia Spatiala Internationala :

1. Nord catre Sud : Coasta de Vest din America de Nord si Sud.
2. Nord spre Sud : peste Florida, Bahamas si Insulele din Caraibe.
3. Asia de Sud -Est : in apropiere de Marea din Philippine.
4. Europa de Vest : din Franta, prin Italia, Grecia, Turcia si Middle East.
5. Aurora Australis : deasupra Oceanului Indian, in apropiere de Australia
6. Aurora Australis : o locatie necunoscuta din Emisfera Sudica.


Aurora Australis (luminile sudului) este un fenomen de culoare verde care apare atunci cand particulele incarcate electric emise de Soare (fenomen cunoscut sub numele de vant solar) interacţioneaza cu campul magnetic al Pamantului rezultand ciocniri intre atomii de oxigen si azot in partea superioara a atmosferei. 

Statia Spatiala Internationala (ISS) este un proiect la care participa 5 mari agentii spatiale : NASA (SUA), RKA (Rusia), JAXA (Japonia), CSA (Canada) si ESA (o asociatie de mai multe tari europene).

Va intreb pe voi :
va doriti un zbor deasupra lumii noaptea ?
foto : dailymail.co.uk 

 

4 comentarii:

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)