joi, 5 aprilie 2012

Copyright in online : cum procedam intr-un Comunicat de Presa ?

Frecvent, ni s-a intamplat tuturora, in decursul istoriei noastre pe autostrada online 2.0 sa intalnim persoane care copiaza fara nici o jena, de pe blogurile noastre. Nu vreau, sa duc discutia azi, in sensul in care am descoperit pe cineva care m-a copiat si vreau sa-l fac de rusine ! In privinta acestor asa zisi "bloggeri", din cate stiu eu (sa ma completati voi), nenea Google il va pedepsi exemplar pe cel care copiaza texte de pe blogurile noastre. Acolo unde il doare mai tare pe un blogger - pozitionare in motoarele de cautare, page rank si alte chestiuni legate de SEO.





Discutia pe care vreau sa o deschid azi, este despre situatia cand avem (de exemplu) un Comunicat de Presa care este preluat pe 10 bloguri. Ce se intampla, cand comunicatul apare neschimbat pe toate cele 10 bloguri ? Respectivii dorind sa il promoveze in intentii bune, pentru o cauza corecta ? Google va lua o masura fata de ultimele 9 bloguri care l-au publicat ? Il va "ocroti" pe primul pe principiul "primul venit, primul servit" ? O situatie similara, poate aparea, in situatia in care cineva scrie cateva randuri faine si realizeaza o foarte inspirata poezie. Insa, publicarea poeziei in online, o face altcineva. Cum trebuie procedat, intr-o astfel de situatie ?

sursa foto : redcat.ro


6 comentarii:

  1. Daca toti dau cu link la sursa cred ca nimeni nu va fi pedepsit. De-asta este comunicat de presa, sa fie preluat de cat mai multi

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am inteles ca punem link toti, dar Google va tine cont de asta ? sau judeca totul dupa ideea ca exista cel putin un text similar si, prin urmare, exceptandu-l pe primul, restul sunt penalizate ?multam de raspuns, chiar sunt curios, de alte nuante si opinii, precum ale tale :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un comunicat de presă are scopul de a informa opinia publică asupra poziţiei unei instituţii, formaţiuni politice etc. despre o anumită problemă. Respectiva instituţie poate trimite comunicatul acela la oricîte mijloace de informare în masă doreşte. Ziaristul care publică primul un comunicat de presă nu devine proprietar al copyrightului pe conţinutul acelui comunicat şi nu poate interzice altora publicarea sa.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Marius Mioc : dpdv al presei scrise, asa este, explicatia dvs este corecta ! cred, ca nu am sintetizat exact in articol, ceea ce doream sa subliniez - am scris mai sus la comentariul primului cititor :)eu ma gandeam, dpdv al unui comportament in online : cum trebuie sa procedam, incat sa nu fim penalizati de catre Google in situatia in care acelasi text se regaseste pe mai multe bloguri/siteuri ?daca veti considera, ca ma puteti ajuta cu un raspuns si la ceea ce am spus acum, va invit sa o faceti, multumindu-va anticipat :)inchei, salutand contributia dvs la aflarea adevarului despre Revolutia din 1989 si onoarea pe care mi-o faceti ajungand pe blogul meu. am cunostinta despre activitatea dvs, una notorie, de altfel si va doresc sa fiti cel putin la fel de motivat sa reusiti ceea ce v-ati propus !va salut si va astept oricand pe blogul meu pentru idei si argumente ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu este recomandata postarea integrala a unui comunicat de presa pe blog, ci o preluare partiala completata de o parere personala - cu o lungime mai mare decat textul preluat.Cei care isi respecta identitatea in mediul online, posteaza comunicatul integral pe propriul blog si cei care vor sa-l distribuie preiau o parte din el si adauga link catre el. Astfel, aduna link-uri si colecteaza comentarii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Tudor, motivul postarii mele este chiar Comunicatul de Presa al nostru cu prilejul EARTH HOUR Vrancea 2012 :)http://patrickdan.blogspot.com/2012/03/weekend-link-earth-hour-vrancea-ora.htmlMa gandeam, daca Google ne poate "pedepsi" pe aceia dintre noi care l-am postat integral ?

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)