luni, 10 octombrie 2011

Cum am intrat in politica in studentie - Uniunea Fortelor de Dreapta Constanta


Imi amintesc, cu o usoara nostalgie, cand am intrat prima data in sediul UFD Constanta - situat in cadrul Complexului Bursa Romana de Marfuri - de la Dramex (langa Gara CFR).

Totul se intampla, fix acum 11 ani de zile, pe data de 10-10-2000, in anul 2 de studentie, o perioada in care eram acomodat si entuziasmat cu viata de student, intr-un oras dinamic, palpitant, precum Constanta.
L-am gasit, in sediul Uniunii Fortelor de Dreapta Constanta, pe Adi Tisa (pe atunci vice-presedinte la tineret). M-a intrebat, usor surprins, ceva de genul : "cine mi-a recomandat, sa vin la UFD"
I-am raspuns ca am venit "de capul meu", nu mi-a recomandat nimeni (cum se practica atunci si, chiar si acuma, cand intrii intr-un partid). Vroiam, sa-mi fac un alt cerc de prieteni, altul decat cel din camin, sa-mi ocup timpul si cu altceva decat studiul, sa inteleg, ce presupune a activa intr-un partid politic, din interior. Ulterior, am aflat, ca erau destui studenti de la Facultatea de Istorie, Drept si Stiinte Administrative (colegi de la Universitatea "Ovidius") ce activau deja in UFD la tineret.

 
Toate acestea, s-au intamplat, in contextul in care majoritatea studentilor alegeau Partidul Democrat (PD), Partidul National Liberal (PNL) sau chiar Partidul Romania Mare (PRM). Din discutiile purtate intre ferestrele (pauzele) cursurilor din Campusul Universitatii Ovidius, aflasem despre organizatia de tineret a Partidului Democrat (PD) Constanta, ce avea atunci foarte multi membrii racolati din Campus si caminele studentesti - circa 60% dintre noi.

Am luat parte, la campania pentru Alegerile Parlamentare si Prezdentiale din toamna lui 2000. L-am cunoscut in Constanta, in diverse ocazii, pe Varujan Vosganian (co-Presedinte al UFD) fata de care eram, intr-un fel, mandru, ca e "focsanean" ca si mine. Atat atunci (prin 2000), cat si astazi, e printre putinii politicieni care reuseste sa capaciteze auditorul prin discursurile sale.
Am facut parte din echipa de campanie a candidatului Mircea Cosea - un respectabil profesor de economie, din cartile caruia am invatat in liceu pentru Bacalaureat. Am avut diverse ocazii sa il cunosc, impresia de atunci nefiind favorabila : foarte rar prezent in Constanta, deloc comunicativ, drept urmare nici n-a obtinut mandatul de parlamentar.

Mi-a facut placere sa-l intalnesc pe candidatul la Presedintia Romaniei ce-l sustineam in Alianta "CDR 2000" (UFD + PNTcd) - Guvernatorul BNR : Mugur Isarescu. E printre putinele persoane publice si politicieni ce m-au impresionat, dintre cele intalnite in diverse ocazii. L-am perceput ca pe un om rafinat, inteligent, care isi masoara atent vorbele si actiunile din spatiul public.




Deschid o paranteaza, legata de candidatura lui Mugur Isarescu in anul 2000, la Presedintia Romaniei. Nu am inteles atunci (nici acum) greseala facuta de PNL in 2000 prin acceptarea lui Stolojan ca si candidat la Presedintia Romaniei. Existenta acestor "2 candidati ai dreptei" in 2000 - Isarescu si Stolojan - a permis infiltrarea lui Vadim in turul 2 cu Iliescu (pe fondul unui discurs nationalist-extremist destul de bun, ce-a prins la acea turma masa de alegatori confuza). Intre noi, fie vorba : Vadim Tudor avea demult "blatul" facut cu Iliescu in 2000, caruia i-a facilitat castigarea celui de-al doilea mandat al treilea mandat de Presedinte al Romaniei (dupa 1990 si 1992).

Am fost reprezentant in sectia de votare in ambele tururi ajungand pe coclauri dobrogene, intr-o comuna de pe langa aeroportul Mihail Kogalniceanu. Acolo, intr-o camaruta modesta, ne-am incalzit cu lemnele aduse prin "buna-vointa" primarului locului si-am mancat din bucatele aduse de sotia dumisale. Mno, norocul nostru, oamenii avusera o nunta in familie, cu doar o zi inainte (Sambata) de alegeri :)Ulterior, i-am cunoscut pe Razvan Fotescu (presedintele Organizatiei de Tineret - UFD CT) si pe Dana "sufletul organizatiei" de la care am invatat cateva chestii faine legate de "debate-uri". Cu ei, am fost delegat de catre colegii mei (spre mandria mea) pentru a merge la primul meu Congres National al OT-UFD (18 Mai 2001, Bucuresti) la doar 6 luni de cand activam in organizatie. Imi aduc aminte si de Flori Paladi - secretara noastra, cativa baieti super de treaba : Cornel Lupsor si Rares Caprita, fetele de la "echipa de imagine" Alina si Simona. 




Aceste persoane si cateva gesturi ale lor, mi-au dat incredere si-am apreciat, la acel moment, gestul colegilor mei. Mai ales ca eu nu eram din judet cu ei si, mai trebuia, sa lupt cu unii care puneau facil eticheta de "moldovean", in sens peiorativ, celor care studiam acolo.PS : Am incercat, in aceasta postare usor cam lunga, sa fac o rememorare a acelor ani frumosi plini de nebunia unei varste la care visam si speram sa schimbam macar o farama din lucrurile  prin entuziasmul si actiunea noastra. 

Este vorba, in egala masura, de cea mai frumoasa perioada din adolescenta mea - studentia cu viata de camin, dar si activitatea din UFD Constanta, intr-o echipa tanara, usor visatoare, plina de idealurile specifice varstei. De aceea, nu pot fii decat emotionat, cand vorbesc despre acele vremuri si de orasul ce mi-a ramas intr-un loc special - ma refer la Constanta.  Azi, sunt 11 ani de atunci !



4 comentarii:

  1. se simte aerul melancolic ! Touche , cu privire la Vadim - Iliescu - anul 2000 !

    RăspundețiȘtergere
  2. @Vali : am cosiderat ca trebuie sa am acest articol, fata de o perioada draga - studentia, pe care am inbinat-o cu primii pasi intr-un partid politic. Acest fapt, mi-a ajutat mult si in anii de studiu, intelegand unele aspecte despre cum functioneaza administratia publica locala sau nationala. Deci, prin ricoseu, inclusiv viata politica. Plus ca, am nimerit numai bine, intr-un an 2000 electoral - alegeri locale in primavara si generale in toamna ;)Evident, am muncit si castigat primii mei bani, in perioada campaniilor, participand ca membru delegat in sectia de votare. Un alt castig, vazand cum decurge procesul de votare fiind membru in comisie.Probabil, vor mai urma alte postari care vor continua acest episod inceput in 2000. Urmatorul, ar trebui sa se refere la anul 2004. Vom vedea, pe viitor ..Mai ales, ca ma gandesc la cateva schimbari in legatura cu blogul in forma in care arata acum. Ma bate gandul, sa trec pe domeniu propriu cat de curand, deoarece inplinesc si eu .. 4 ani de blogging pe 15 Octombrie - Sambata aceasta ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. ca reprezentat al carui partid ai participat in comisiile electorale?? "chiar si PRM" ?? nu uita ca era al doilea partid ca preferinte in randul constantenilor..la o distanta f.f.f mica de pcr scuze pdsr!!

    RăspundețiȘtergere
  4. "ANONIMII" care au comentat pe blog m-au facut sa cer de mai multe ori ca fiecare sa isi lase un nume.asa cum am mai precizat, nu mai raspund celor care aleg anonimatul. puteai lasa orice nume vroiai tu, de exemplu : Marius, sau Claudiu, sau Marius-Claudiu, nu conta care ..nu e o infatuare sau o desconsierare din partea mea. asa cum am mai zis, din moment ce numele meu apare mentionat clar, nu vad de ce as raspunde celor care prefera sa se semneze "anonim".chiar nu am nevoie de o multime de comentarii. esti ultimul caruia i s-a permis sa mai posteze astfel, in loc sa pune un nume !multumesc de intelegere !

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)