miercuri, 28 octombrie 2009

Liiceanu despre Basescu...




Iata, ultima declaratie a lui Gabriel Liiceanu, despre Traian Basescu. Cel caruia, seful statului, ii marturisea, la un targ de carte de acum 1-2 luni, ca "...sistemul romanesc de invatamant, scoate numai tampiti" !!!

foto Cotidianul 

"Mă bucur că sunteţi un preşedinte odihnit. Eu mă simt un cetăţean obosit şi înfrânt. Aţi venit cu un proiect în 2004 şi acest proiect a căzut într-o mlaştină. Şi dumneavoastră aţi intrat vrând-nevrând pe acest teren. Vă consider victima unei situaţii. Sunteţi singurul om politic care am sperat că veţi reuşi să scoateţi România din acest teren. Senzaţia mea însă este că cine intră pe scena asta politică intră în acest joc şi o face cu spatele la popor".
PS : este presedintele care a schimbat cei mai multi consilieri personali. L-au parasit, in ultimii ani, pentru ca actualul locatar de la cotroceni nu e un om de echipa si-si pune interesele personale deasupra celor ale tarii.

Nume grele : Adriana Saftoiu, Andrei Plesu, Renatte Webber, Aurora si Gabriel Liiceanu si multi functionarasi priceputi au fost azvarliti pentru simplul motiv ca, asa cum spuneam, "Basescu gandeste cu ficatul"!

8 comentarii:

  1. Liiceanu ma lasa rece. De mult nu mai reprezinta nimic pentru mine. Prin 2001 frecventam Conferintele Microsoft in care, odata , a fost invitat si Filosoful de Serviciu pe Unitate. Nu mi s-a parut deloc genial, cea ce spunea el se baza pe epoca traita (relatia cu Noica) si o bruma de filosofie germana interpretata romaneste. Atat.Poate sa incerce sa se indeparteze de basescu acum, insa el, ca si voce a societatii civice, nu mai este deloc credibil. Un sfat neutru din partea mea ar fi sa incerce sa ramana langa Base si sa "moara" impreuna cu el. Ar fi de bun simt, dupa ce, timp de cinci ani de zile a rosit fundul presedintelui cu limbile sale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Liiceanu nu exista. Si-a pierdut nemurirea unui ganditor cand a decis ca are de gand sa sustina aceeasi miscare cu un om precum Cocos.

    RăspundețiȘtergere
  3. Liiceanu n-a fost niciodata consilierul lui Traian Basescu. Nici el, nici ea. Andrei Plesu a plecat din motive personale, asa cum se spune de altfel la fiecare plecare dintr-o astfel de pozitie. Tin minte un avertisment rostit de Basescu catre Plesu in care ii spunea ca daca mai continua cu articolele denigratoare la adresa sa va face publice motivele plecarii. Apoi am observat ca d-nul Plesu a tacut. Deci, nu stim ce s-a intamplat, asa ca mai bine nu comentam.Apoi doamna Adriana Saftoiu si-a dat demisia dupa ce sotul dansei a fost demis din functia de director al SIE. Asta in urma scandalului in care a afirmat ca serviciul pe care il conduce face inregistrari telefonice pe teritoriul Romaniei, lucru interzis de lege. Doamna Saftoiu a demisionat la cateva zile dupa, ceea ce ma face sa cred ca exista o relatie de cauzalitate directa.Renate Webber a plecat, spune dansa, din motive de sanatate. Acum eu stiu ca se "plangea" ca are f mult de munca in perioada aia, ca intamplarea a facut sa ne itersectam pe la o scoala de vara, dar faptul ca ulterior s-a inscris in PNL si n-a ezitat sa il critice pe Basescu ma face sa cred ca intre ei a aparut o ruptura. Cauzele? Your guess is as good as mine.In final as vrea sa specific ca eu personal ii consider oameni de calitate pe toti mentionati in articolul acesta: si pe d-na Liiceanu, si pe dl Liiceanu, si pe dl Plesu precum si pe doamnele Weber si mai ales Saftoiu. Dar in acelasi timp il consider om de calitate si pe dl Basescu. Doar ca el n-are profilul celorlalti, si nici luxul celorlalti de a avea ce profil isi doreste. Cine a citit Principele sau Totul despre minciuna (Liiceanu) intelege, poate, mai bine ce vreau sa zic.In concluzie, articolul dvs este tendentios, fie din cauza ca simpatiile politice va duc intr-o dirctie usor extremista, fie pt ca sunteti mai putin informat. Personal inclin sa cred ca e prima varianta :-).

    RăspundețiȘtergere
  4. e unul dintre multi ei care au fost sedusi de mesajele si aura (bleah, are asa ceva Base?) actualului presedinte .. asta ar fi un comentariu echilibrat, scuzabil.nu este nici primul, nici ultimul "intelectual" aciuiati pe langa Basescu, chiar nu inteleg motivul. in plus, nu prea ma incanta acest termen si segment dintre cei care se considera "intelectuali" ; mi se pare ca o fac ostentativ si deja termenul a ajuns un peiorativ. cel putin, pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  5. probabil fiecare trebuie sa manace o paine .. din pacate, unii si-o castiga cinstit, altii ajung la compromisuri ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. tu vezi altfel lucrurile Ioana .. si, cred ca e mai bine asa, in felul tau, pentru ca il ai in vedere doar pe scriitorul/filosoful Gabriel Liiceanu. din acest punct de vedere, ramane un erudit, un ganditor si-un om care poate emite judecati de valoare mult peste ce are Romania astazi.mi-as dori, sa nu vad nici eu, alte laturi ale sale ..

    RăspundețiȘtergere
  7. aveti destule argumente, unele chiar sustenabile si interesante.totusi, a ma cataloga dreptul unul cu simpatii politice extremiste (dincolo de amuzamentul pe care mi-l starniti) presupune a face o judecata bazata pe ce am scris. si, v-as ruga sa imi dati un singur si credibil argument din textul meu. chiar si asa, "tendentios" cum il considerati dvs :)presupun, ca nu sunteti la curent cu faptul ca mi-am asumat (de vreo 12 ani deja) o anumita doctrina ! fapt pentru care, v-as recomanda sa cititi sectiunea "Politica" mai cu atentie ;) oricum, multam fain de interactiune. apropos, la acea Scoala de Vara a participat si doamna Webber ?cele bune si, va mai astept pe aici :)

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)