luni, 4 iulie 2011

Turul Frantei !

Imi place mult sportul. L-am practicat si, face parte din ceea ce consider ca trebuie sa fie un mod sanatos de a trai. V-am mai zis, in perioada de vara, saptamanal (de 2-3 ori, atunci cand vremea si jobul permit aceasta) de vreo 5 ani, alerg cu prietenii intre 5-10 km.

Dupa ce se termina intrecerea pe zgura de la Roland Garros si turneul pe iarba de la Wimbledon, urmatoarea mea delectare, pe timp de vara, este Le Tour de France ! Dupa amiezile de vara, atunci cand nu alerg si vreau sa ma odihnesc, mi le rezerv acesti minunate competitii. Unii spun, despre Turul Frantei, ca fiind cel mai bun somnifer...

Nefiind un priceput in tainele ciclismului ori a statisticilor despre acest sport, ma delectez cu peisajele minunate din micutele si cochetele sate franceze, drumurile enervant de bune si comentariile savuroase ale celor de la Eurosport. Stim cu totii, acum cativa ani, era acel cuplu minunat : Radu Banciu si Radu Naum. Cei care, ne-au incantat dupa amiezile toride de vara, cu fel si fel de detalii despre : bucataria franceza si traditiile zonei pe unde trecea Le Tour ori alte detalii interesante nu neaparat despre ciclism, cat despre Franta.

In 2011, Le Tour a inceput pe 2 iulie si, nu-si pierde din farmec, avandu-l drept gazda pe Emanuel Terzian. De asemenea, cei de la Eurosport, deruleaza un concurs unde puteti castiga premii interesante. Doar sa raspundeti, la o simpla intrebare ! La care, daca nu stiti a raspunde, va pot oferi eu raspunsul ! 

Raspuns :  1985 - Bernard Hinault !

Dupa care, va invit, sa urmariti clipul de mai jos ce aminteste despre istoria acestei competitii impresionante, dincolo de muzica inegalabililor Kraftwerk :

Sunt curios, daca mai sunt fani sau privitori ai Turului Frantei :) 

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=sQz-CZvkY8k]

3 comentarii:

  1. salut. terzian prezinta singur turul frantei sau mai e cineva? stiu ca anul trecut mai erau 2 comentatori dintre care unul Alex care se ocupa si de rezumate.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ anonim : Salut ! anul trecut, era un coleg care il ajuta pe Terzian doar ca nu imi aduc aminte numele acestuia. oricum, indiferent de comentatori, cred ca Turul Frantei ramane un deliciu de vara, chiar daca nu suntem atat de entuziasmati de ciclism.

    RăspundețiȘtergere
  3. PS : pe viitor, as prefera tare mult, sa stiu un nume pentru fiecare cititor cu care interactionez ! in cazul meu, e simplu de vazut o multime de date personale. macar numele mic, nu ar fi un sacrificiu atat de mare, cred io, din partea oaspetilor mei ;)merci de vizita si te invit sa tii aproape, pe viitor. Multa bafta :)

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)