marți, 18 mai 2010

Cum e viata de student in camin ?

Imi aduc aminte, cu placere, cand faceam supa in camin :) Totul incepea dis de dimineata, inainte de a-mi bea cafeaua, cu o vizita la piata. In cei 4 ani de "student caminist"(singura situatie de student "pe bune"), am schimbat 3  camine apartinand Univ. "Ovidius" Constanta. Anul 1 l-am petrecut la caminul Liceului Energetic - dupa Delfinariu, catre statiunea Mamaia, aproape de Pescarie. Anul 2 in caminul Liceului Navrom in cartierul Poarta 6, iar anii 3 si 4 la  cele 2 camine de pe bulevardul Mamaia.



Dupa ce procuram cele necesare si treceam si pe la Mache - aromanul de la care luam iaurt varsat la sticla de 2 l, apoi paine, cafea-boabe proaspat rasnita Columbia si ce mai vroiau baietii, ajungeam in camera. Puneam ibricul cu apa pe resou sa fac cafeaua aia minunata cu caimac bogat si ma apucam sa infaptuiesc o minunata supa. Insfacam 'al mai mare blid din dotare, turnam apa de Constanta de la robinet - adica un pic mai rece fata de aia din Bucale :))



Puneam toate radacinoasele luate de la babele din piata (telina, pastarnac, morcov) si inevitabilul cartof - mancarea de baza a studentului. De regula, alegeam piata Tomis Nord, pe care o consider cea mai buna din Constanta. Apoi, cand supa era aproape gata, venea randul fidelutei sa zburde in clocotul potiunii miraculoase ce urma sa potoleasca foamea noastra. Trebuie spus, ca fideaua era musai sa se odihneasca in oala maxim 5-7 minute, sa fie "al dente", ca majoritatea pastelor. La final adaugam patrunjelul si, secretul meu de bucatar - un ou batut care dadea consistenta minunatei supe facuta in camin ;)



Pofta buna era inevitabila, mai ales cand mancarea de acasa se sfarsea in cateva zile si trebuia sa te descurci. Asta pe langa un pranz mai satios care se putea servi lua in cantina studentilor de pe Bulevardul Mamaia - unde chiar se manca bine la preturi decente. Faptul ca in camerele de baieti se facea mancare, era curatenie exemplara si o atmosfera  mai placuta decat in cele de fete, iarasi, nu e un secret pentru cei care au stat in camin. Lasand la o parte ca eram 6 baieti si mai coabitau cu noi inca 3-4 fete, sa nu credeti ca ele faceau curat dupa noi :)

Mi-am dat seama ca supa ce-o faceam in camin, era cu mult mai buna, gustoasa si hranitoare, pana si fata de cea pe care o mancam acasa la mama ori bunica. Abia atunci am realizat ce satisfactie poti avea cand faci o mancare si-o imparti cu restul colegilor de camera, ori cand mananci tu din mancarea ta. Viata de student, traita in camin, e o experienta fundamentala ce modeleaza  puternic proaspatul absolvent de liceu, plecat departe de-acas' de la caldurica si papica la discretie, conditii bune si care trebuie sa-si asume si stabileasca prioritati si scopuri in viata. Asta desi multi au ales sa stea in gazda sau in chirie, si-au regretat pe urma... UPDATE : am scris randurile acestea dupa ultima postare avuta de Vali !


2 comentarii:

  1. tare asta cu mancarea dea baza a studentului:)) bn ca eu mananc foarte des cartofi:D

    RăspundețiȘtergere
  2. eu cred ca voi muri de foame in facultate:))) la mine masa e ultimul lucru pe care il fac.

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)