joi, 29 aprilie 2010

Puzzle Politic !

Se zice ca intr-o zi, din incinta clubului MINCINOSILOR, s-a furat un tablou foarte valoros, intitulat „poporul”. Doar 4 membrii au vizitat clubul in ziua in care a fost furat tabloul. Pentru ca toate afirmatiile mebrilor clubului erau false(minteau), politistii l-au chemat pe Vlad Grigorescu sa investigheze. Cei 4 suspecti i-au spus lui Vlad urmatoarele:


Traian B. :
-           Nici unul din noi nu a luat tabloul.
-          Tabloul era aici cand am plecat.
Mircea G. :
-          Am ajuns al doilea.
-          Tabloul nu mai era aici.
Crin A. :
-          Eu am ajuns al 3-lea.
-          Tabloul era aici cand am ajuns.
Corneliu V.T. :
-          Cine a furat tabloul a ajuns aici inaintea mea.
-          Tabloul disparuse deja.

Dupa cateva rationamente, Vlad si-a dat seama cine a furat tabloul. Tu poti sa iti dai seama ? Solutia suna cam asa : Avand in vedere ca toate afirmatile suspectilor sunt false, le vom inversa si le vom si numerota pentru a fi mai usor de exlicat.

Traian B.
   1. Unul din noi a luat tabloul.
   2.Tabloul nu mai era aici cand am plecat.
Mircea G.
   1. Am ajuns primul, al treilea sau al patrulea. 
   2. Tabloul era aici.
Crin A.
   1. Am ajuns primul, al doilea sau al patrulea.
   2. Tabloul nu mai era aici cand am ajuns.
Corneliu V.T.
   1. Cine a furat tabolul a ajuns aici dupa mine. 
   2. Tabloul era aici.

Avand in vedere afirmatia #7, Corneliu V.T. nu este hotul. Din moment ce tabloul era acolo cand a venit, nu putea sa fie ultimul care a ajuns. Asta inseamna ca el a ajuns acolo primul, al doilea, sau al treilea.
Afirmatia #6 spune ca tabloul disparuse cand Crin A. a ajuns acolo, asta inseamna ca el nu a venit primul. Adaugand aceste informatii afirmatiei #5, ajungem la concluzia ca, Crin A. a ajuns acolo al doilea sau al patrulea.
Prin afirmatiile #4 si #8 deducem ca Mircea G. si Corneliu V.T. au vazut tabloul acolo ceea ce insemana ca, Crin A. nu a ajuns acolo al doilea deci a ajuns al patrulea.
Din afirmatia #3 intelegem ca Mircea G. a ajuns primul sau al treilea.
Afirmatia #2 spune ca tabloul nu mai era cand Traian B. a plecat asa ca este clar ca nu a ajuns primul altfel nici un membru venit dupa el nu ar fi vazut tabloul. Asta inseamna ca Traian A. a ajuns acolo al doilea sau al treilea.
Crin A. a ajuns al patrulea. Avand in vedere ca Mircea G. si Corneliu V.T. au vazut tabloul cand au venit, este clar ca Traian B. nu a ajuns acolo al doilea ci, prin urmare, a ajuns al treilea.
Din afirmatia #3 rezulta ca Mircea G. a ajuns primul si Corneliu V.T. a ajuns al doilea.

Recapitulare :
* Mircea G. a ajuns primul
* Corneliu V.T. a ajuns al doilea si tabloul era acolo, asa ca Mircea G. nu este hotul si nici Corneliu V.T.
* Cand a ajuns Traian B., tabloul era acolo. 
* Crin A. a venit ultimul si tabloul nu mai era acolo. 

DECI in CONCLUZIE : Asta insemana ca Traian B. a furat „Poporul”. :) 


PS : culorile au fost introduse de mine, pentru a facilita intelegerea acestui puzzle genial.  E drept, este foarte alambicat, va trebui sa-l mai parcurg de cateva ori pana sa il inteleg bine. Cel care l-a rezolvat este, cum va aminteam si mai sus, Vlad Georgescu. Va recomand sa il urmariti, are frecvent chestii provocatoare care ne incanta mintea ;)

Va doresc o zi buna, zambete si soare !

4 comentarii:

  1. si eu care credeam ca niciunul nu are habar de "Popor(ul)":)):D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ai adus aminte de noptile nedormite din facultate, cand stateam si cautam solutii la astfel de probleme.Sunt geniale. Te ajuta sa fii atent la cele spuse de o persoana, prin prisma afirmatiilor antivorbitorului.

    RăspundețiȘtergere
  3. da Tudor, sa il urmaresti pe Vlad !v-am lasat link catre blogul lui unde are fel si fel de chestii interesante. are si oaresce notorietate, aparand in destule spectacole de magie

    RăspundețiȘtergere
  4. Vali, din fericire, e doar un tablou, in speta de mai sus.REALITATEA e cu mult mai dura si mai complicata...

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)