joi, 19 mai 2011

Ce-am fost si ce-am ajuns ca bloggeri ?



Cu siguranta, provocarea Chinezului de astazi (acea intrebare din titlul postarii mele) face parte din cele care ajuta sa ne clarificam obiectivele noastre ca bloggeri. Iata, cum vad eu lucrurile :

- Am inceput blogging-ul in 2007, din curiozitate, avand lacune tehnice dar dorinta de a scrie, nu neaparat pentru mine ci , mai degraba, pentru altii. Nu am privit blogul, precum un oracol ci, ca pe o posibilitate de a interactiona, de a empatiza si comunica cu alti tineri care vor mai mult, au ceva de zis si actioneaza ca atare.

- Am inteles, ca un blogger este un membru activ dintr-o "cetate", identificata astazi cu reteaua sociala, o interfata necesara a unei societatii dinamice.
Mergand pe Strada Online-ului, avem de facut, la un moment dat, cateva optiuni : cu cine a ne insoti, ce nisa a aborda, la cine/ce a ne raporta, incotro s-o apucam, etc. In orice caz, ceea ce a inceput ca o joaca, devine ceva serios, din momentul in care ne percepem si vrem sa ne profesionalizam.

Sunt curios : Voi, cum ati inceput si ce s-a schimbat, de cand v-ati dat seama cu ce se "mananca" blogging-ul :)

13 comentarii:

  1. Buna ziua! Imi cer scuze daca nu aici era locul acestei interventii, desi poate 'ce-am fost si ce-am ajuns ca bloggeri' are legatura si cu promovatul unor evenimente semnificative. :-)Noi avem un asemenea mic eveniment pe care am vrea sa va rugam sa il promovati- un targ cu vanzare in beneficiul animalelor strazii sterilizate si adoptate. Orice pozitie ati avea fata de cainii strazii, cred ca este limpede ca oamenii care ii sterilizeaza si ii adopta in numar mare din banii lor (ma refer aici la persoane private) nu fac decat sa ajute restul populatiei si sa ii asigure mai mult confort, asumindu-si o parte disproportionata de datorie civica. Va rugam ajutati-ne sa circulam afisul Targului Catelului Hingherit, Maidanez si Corcit! Va multumim! :-) http://mihaelamuttsofromania.blogspot.com/2011/05/targu-catelului-hingherit-maidanez-si.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Mihaela ! Faptul ca a aparut acest anunt/mesaj si linkul catre articol ce l-ai postat, e un semn(al) pentru cititorii mei asupra a ceea ce v-ati propus in acest proiect ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna intrebarea. Eu chiar acum cateva zile mi-am propus un plan de dezvoltare a blogului. Pentru o luna de zile as vrea sa postez 5 articole saptamanal si sa vad cum se modifica traficul si interactiunea pe blog. Am inceput din dorinta de a avea o platforma de pe care sa imi exprim gandurile si motivul a ramas inca in picioare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu încă nu mi-am dat seama ”cu ce se mănâncă” bloggingul și, deși sunt la început, am învățat deja câteva lucruri. Și e faaain!:) Așa că vă citesc în continuare pe voi, ăștia mari și serioși în blogăreala, ca să mai fur câte ceva;))

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Cristian : am incercat si eu ceva asemanator, acum 1 an si ceva. am postat, aproximativ 2 saptamani, zilnic, dar rezultate notabile nu am inregistrat. Intre timp, am inteles, ca e mai important sa ma axez pe dezvoltarea blogosferei locale creand, pe Facebook, Blogosfera Vrancea ! Locul in care, ne promovam, chat-uim si interactionam cu alti colegi activi din Vrancea, cu cei din DreamTeamRo (nasii nostrii), ziare locale, firme/institutii si persoane publice, etc. Scopul, este de a ne sprijini in a ne face simtita prezenta in comunitatea noastra.Asadar, am alaturat retelele sociale, la blogging, dimpreuna cu socializarea in offline, unde incercam sa implementam proiecte, organizam blogmeet-uri si ne perfectionam :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ AndraPrimo : bine ai venit pe blogul meu :)Secundo : multam de adaugare in blogroll pe blogurile tale. O sa iti intorc favoarea, prezentandu-te colegilor nostrii din Vrancea, pe Facebook, pe grupul ce l-am creat acolo. Scopul lui, este de a iti promova, prin linkuri, articolele tale, de a tine legatura mai usor cu noi si a pune la cale noi proiecte ale Blogosferei Vrancea ;)Terto : te asigur, draga Andra, cu totii avem de invatat, unii de la altii. De aceea, vei intalni, in randul prietenilor nostrii, persoane altruiste de la care vei primi sfaturi utile. In rest, nu exista o anumita reteta, fa ce iti place, eventual poti opta pentru un blog generalist (in care scriem despre orice) sau un blog de nisa (targetat, pe o zona anume) ! Dar, asta, in timp ;)Multa bafta din partea mea si, te mai astept p'acilea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dan , scriem aici sau fiecare la "casa" lui ? :D

    RăspundețiȘtergere
  8. se pare ca la inceput bloggingul era vazut ca niste jurnale personale expuse sau nu publicului... acum el a evoluat foarte mult si s-a ajuns la ce vedem astazi!

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Pato Basil : da, cred ca unii l-au privit precum un oracol (jurnale personale) cum bine spui. dupa care au luat treaba in serios, unii incercand monetizarea blogului, altii concentrandu-se pe zona advertorialelor, ori inspre crearea unor mici comunitatii (in cazul meu). intre timp, unii si-au pastrat blogul, altii si-au cumparat domeniu schimband, sau nu, primul nume (de obicei, un nickname, un ID) cu care au inceput.cred, as face o previziune, se va ajunge inspre suplinirea massmediei (in forma actuala, scrisa) cu ceea ce numim Blogosfera (in forma actuala, de NewMedia), concomitent cu bugete alocate in acest sens. Ce zici :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu unul am intrat in blogosfera acum 10 luni mai am putin si fac un anisor! am inceput ca si tine pe blogspot mai exact patobasil.blogspot.com apoi cu ajutorul unei oportunitati iesite in cale am dobandit suma necesara de bani pentru achizitionarea domeniului.ro, subliniez cu bani proveniti din online in urma unei campanii desfasurate de cei de la KFC.Am intrat in blogosfera din plictiseala dupa admiterea la facultate nu mai aveam nici o preocupare si am zis sa invat ceva nou, nu stiam nimic despre bloguri, bloggeri(si nici cine sunt ei).Am inceput sa invat putin cate putin, fireste mirajul si calea naturala m-a trimis la cei din top 10-15 ca de ei dadeam prin topuri pe google apoi nu m-au mai interesat fiindca mi-am dat seama ca ei nu erau ceea ce cautam eu si nu se potriveau stilului meu. Plus ca am fost acuzat de cel mai cel dintre asa zisii bloggeri de la noi din tara ca las comentarii pentru ai fura traficul, la vremea aia nu stiam ce e ala trafic probabil vroiam sa vad ce fac cei care s-au afirmat sa am un reper dar nicidecum sa le fur cititorii. Am avut rabdare am renuntat sa-i mai citesc pe unii dintre cei mari fiindca mi-am dat seama ca pentru ei bloggingul este un business si nu o pasiune. Ca sa va dau un exemplu de ce zic asta, daca imi bag nasul intr-un business pot fi acuzat ca ii fur banii, dar ma intereseaza pasiunea cuiva acel cineva te ajuta cum se zice "sa furi meserie" iti e mentor!Am scris cat de constant am putut, am incercat sa imi corectez greselile, asta fac si astazi(incerc sa scriu cat mai corect romaneste) si rezultatele nu s-au lasat asteptate, am descoperit bloggeri noi. Si fiindca ne apropia cineva am devenit "amici online" cum s-ar spune, in offline n-am avut sansa sa ma intalnesc decat cu un singur blogger si a fost oarecum ciudat dar interesat.Eu detestam jurnalistii, dar ma gandesc ca am ajuns unul dintre ei daca ma gandesc ca scriu zilnic...Inca mi-am pastrat aceea idee despre presa conventionala.Viziunea mea este ca blogurile sunt si vor deveni suportul presei alternative(cu tot ce ea implica, atingand o varietate de domenii).Sunt curios sa vad in ce directie o sa mearga bloggosfera romaneasca, voi fi un observator din interior.Despre bugetele alocate mediului online incep sa creasca din cate am mai citit si eu pe ici pe colo, in privinta blogosferei inca exista reticenta. Majoritatea blogurilor n-au succesul celor mari chiar daca au trafic sau pagerank ridicat, trebuie sa ai si spirit de mediator, de afacerist, de negociator pentru a scoate bani buni, fiindca altfel profita cei care au nevoie de tine.

    RăspundețiȘtergere
  11. scuze, Pato ! comentariul iti intrase la spam, nu inteleg de ce !spor la scris si succes in tot ce iti propui in blogging ! merci pentru completarea facuta si argumentarea ta ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. se mai intampla! probabil se speriase la cat de mare e... si eu am ramas pe ganduri daca sa-l public sau nu dupa ce l-am redactat!

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)