miercuri, 22 aprilie 2009

Spuneti NU, DRObURILOR !


Probabil cel mai Linistit Pasti petrecut dupa o lunga perioada ! Atat mi-am dorit si-am avut parte de acele lucruri simple ce aduc cele mai mari bucurii sufletesti ! Am avut "norocul" sa asist la primirea Luminii in conditii decente, evitand inerentele bascalii ale celor ce, in general, sunt "in trecere" !

Pe scurt, sarbatoarea Pastilor, a fost asa : Slujba-primirea Luminii si cuvantarea Preotului, citirea inevitabilei Pastorale, plecare cu unchiu sa ducem Lumina la morminte, revenit putin la Biserica, apoi hodina. BTW, Cimitirul arata superb, desi e un epitet probabil nepotrivit, mie asa mi s-a parut : luminat, curat pe alei, lume foarte multa !

Duminica, ritualul gratarului si cateva sprituri de (prima)vara ce au precedat o masa din care a lipsit drobul, salata de boef si sarmale. Practic, mai mult cateva aperitive, la loc de cinste fiind casul proaspat cu ceapa din gradina ! N-am avut nevoie, ca de obicei, de triferment sau dicarbocalm. N-am plecat cu cativa amici la pensiuni, doar ca sa merg la somn la 10 seara, am trecut prin crang (luni) am vizitat Museul dragut de acolo.

Sms-uri doar la cativa, nu am mai stat sa vad care a primit si care nu. Da, am luat cunostinta despre "Ce face un CAL intr-un CAMP cu MARIHUANA : anume, ca Paste Fericit ! "

Adevarat, a Inviat !

6 comentarii:

  1. Ma bucur cand vad ca unii oameni au petrecut cu bine aceste sarbatori. In cazul meu, nu am avut nici familia aproape. Si parintii si socrii au plecat din localitate, iar eu mai mult am muncit decat am savurat lumina Invierii si mesele cu prietenii.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Iulia : Regret acele ganduri ale tale de dezamagire postate pe blog. Mai ales ca, iti era dor, de momentele frumoase din copilarie, ce erau asociate cu Invierea !Mie nu-mi place atat de mult cozonacul dar, imi place sa merg la bunica sa stau cand il face sau e gata si, miroase a cozonac, "demential de sublim", daca poate fi spus asa...Pastile sunt momentul in care (dincolo de semnificatiile interioare asociate cu evenimentele din Saptamana Mare) imi place sa-mi las simtul olfactiv "chinuit" de cele mai diverse arome ale preparatelor ce se fac la bunica si la mama. Nu opun nici o rezistenta si poftesc sa miros sau sa vizualizez. Uneori, ma satur nemancand desi, cand vine vorba de mancare, prefer sa ciugulesc cate putin din toate.O primavara frumoasa cu multe zambete si bucurii !

    RăspundețiȘtergere
  3. Hristos a Inviat!Daca citeai si un "iepusor" :) le-ai fi facut pe toate. Nu pun link, ca-i reclama, dar gasesti iepusorul pe GIGELITATEA :)O zi buna si weekend placut. Te-am adaugat "in atentia gigelitatii", daca e reciproc sentimentul...incantat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa recunosc ca dupa ce m tinut doua saptamani post am inteles ce inseamna sa te bucuri din nou de droburi.Sau ma rog,de carne in general :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Alex : asta suna, mai degraba, a detoxifierea organismului ;) oricum, e un inceput...Mie nu mi se pare f greu postul alimentar (oricum, mananc putin, carnea nu o agreez in mod special, prefer lactate-branzeturi, legume si fructe). Aici e o discutie interesanta despre cum vad catolicii Postul, fiind permisivi la lactate-branzeturi si oua, pe considerentul ca, acel animal, nu e sacrificat, de la care obtii toate acestea. Pentru ca, in traditia ortodoxa, a nu "manca de dulce" se refera la a nu manca din ceva ce este sacrificat ! De aceea, pe buna dreptate, catolicii permit cele mentionate mai sus...Acuma, trebuie sa tinem cont si de alte aspecte : sa lasi deoparte fumatul sau alcoolul, sa nu injuri-jignesti, fara hatza-hatza (cam greu :D e o necesitate dar, cica e musai, sa te abtii in Post), sa incerci sa ai o atitudine cuviincioasa fata de tine (in primul rand) si cei din jurul tau etc.Problema e ca putem face multi lucrurile astea. Adica, sa ne abtinem, cum s-ar zice...Ce se intampla cand, dupa o perioada de Post, revii la acele lucruri ce incerci sa te abtii a le face ? Mie asta, mi se pare, ca seamana perfect cu o alta chestiune pe care o detest eu, anume unele zile speciale din timpul anului : ziua femeii (recent si barbatul cica si-ar fi stabilit o zi peste an), Valentine's Day (sau ziua Dragobetelui in varianta romaneasca), etc.Pai, ce pusca si cureaua lata mai tii Post, daca tu, dupa o perioada, revii la toate acele lucruri fara a incerca sa renunti (macar treptat), constient fiind ca nu-ti fuck bine ori deranjeaza pe altii ?Adica, ceva de genul...vai e ziua femeii, hai sa fim mai buni, mai atenti cu ele sa le dam flori cat cuprinde si, in timpul anului, pana mea...ce, nu le ajunge o zi pe an ?Ok, a nu se intelege ca vorbesc de pe-un piedestal, precum oratorii din Hyde Park...Am destule de invatat si multe sa constientizez dar, consider ca NU postul alimentar e cel mai important (desi e o etapa din viata lui Iisus, acele 40 de zile de postire). Mai degraba conteaza ATITUDINEA fiecaruia in aceste 40 de zile ale Postului Mare (al Pastilor, cum e cunoscut). Si, cel mai important, atitudinea din timpul anului, respectul fata de tine si cei din jurul tau ! Simpla abstinenta de la "mancarea de dulce" o consider prea simpla, poate si din faptul ca oricum am grija ce mananc, in timpul anului.Sincer, nu-s de acord nici cu "produsele de post" - pe baza de soia (pateuri, salam, branza etc) inventate sa vina in ajutorul celor ce postesc. Dar, pt unii is de ajutor, negasind o gramada de alte produse naturale. Plus ca-s si mai scumpe !DECI in CONCLUZIE : tinem post fiindca "trebuie" ... sau pentru ca "NE TREBUIE" ?

    RăspundețiȘtergere
  6. @ GIGEL : salutare, fii bine-venit in ograda mea !BTW : sper ca nu te-ai referit la simbolul "iepurelui" ca metoda subliminala de control a micutilor incat sa-i cumpere mami si tati jucaria X altfel tzipa in mijlocul magazinului ! Altfel vom ajunge sa afirmam ca pe 25 Decembrie Mos Craciun vine pe horn si lasa cadoaie sub brad. Iar, de Pasti, Iepurele iti aduce ciocolata si jucarii, mananci cozonaci si oua rosii si te abtii de la cateva chestii pe care le practici in timpul anului...Da-mi da stire daca ne cunoastem dintr-o alta circumstanta, sa nu par ca te-as stii de undeva si nu-mi aduc aminte :DDar, pe mail, nu pe bloaga !ecstravaganzza@yahoo.co.ukSalutare !

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)