luni, 21 noiembrie 2011

Campanie de interzicere a notei 6 !

Am o problema cu "nota 6" care mi se pare ridicola, inutila si, va propun s-o interzicem, prin demersul urmator !

Am detestat media 6 in liceu, atunci cand consideram ca aceasta nota "jignea" o medie de 5 la materii inutile.

Stiti si voi, acele obiecte neconforme cu ceea ce ne dorim sa studiem pentru admiterea la facultate, cand suntem in liceu.



Cu siguranta, ati avut sau aveti, destule obiecte insignifiante, plictisitoare, la care invatati / studiati doar pentru o medie onorabila ..

N-am simtit vreodata, ca am fost usor mai istet, atunci cand am primit, din partea domnilor profesori, un punct in plus. Sa recunoastem, nota 6, nu e deloc mai buna, in locul unui calificativ mai sincer notat cu 5, conform cu interesul ce il alocam acelei materii. Vorbim aici, in functie de oportunitatea pe care ar reprezenta-o acel obiect, in formarea noastra profesionala. 

In facultate, as fi preferat sa pic un examen daca stiam ca iau 6 la materiile la care invatam pe bune si vroiam 8, 9 sau 10. Unde mai pui, ca "sfantul 5" luat la un examen nasol, ne-a adus multora dintre noi, in sesiunile din studentie, mai multe satisfactii decat un 9 sau 10 la o materie banala.. Atatea nopti nedormite, din sesiune, rasplatite cu marinimie, de un "sfant 5" ;)

Se mai baga cineva, in aceasta campanie ? Facem o petite, sau ceva :)
Care au fost sau mai sunt, notele voastre preferate ? 
In cazul meu, 9 si 5 mi-au placut intotdeauna :)

UPDATE :
Nu e cazul, sa se inteleaga, ca fac apologia unui elev / student care sa se concentreze pe medii de 5 sau 6, daca el poate sa se pregateasca si, sa se concentreze maximal, la toate lucrarile / tezele / partialele / examenele.
Consider, ca materia este, in general, exagerat de incarcata in generala si liceu. Sunt prea multe obiecte nefolositoare iar elevul nu se poate concentra pe cateva in care sa exceleze, sa se pregateasca bine, spre aprofundare in facultate. 

Viata ii va arata, tanarului elev intrat la facultate, ca nu nota si media conteaza, ci ceea ce reuseste sa asimileze, din ce a studiat si poate aplica. In sensul, de a pune in practica, convingand pe cineva sa il angajeze si sa il remunereze in consecinta .. 
Desigur, poti sa te oftici, pentru faptul ca nu ai luat licenta cu nota 10 .. Poate, ai fost meritoriu si-ai facut eforturi mari, invatand din greu. 
Totusi, pune-te si in locul angajatorului, daca nu il cuceresti, la interviu, cu o activitate extra-academica, in speta : voluntariat in asociatii-fundatii-partide politice, joburi full sau part-time, alte proiecte personale, ori o experienta legata de online si retele sociale.

7 comentarii:

  1. Io ma bag daca desfiintam si 7-le, ca eu pe ala am boala. La engleza, in generala, chit ca stiam de 2, chit ca stiam de 10...in timp ce ea citea ziarul si cica "ma asculta" imi spunea suav: 7! :)) Asa ca I'm in, doar daca le desfiintam pe ambele! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi propui acuma un compromis cu Nota 7 care, alaturi de nota 8, sunt NOTE NEUTRE.Nota 7 are o utilitate la care, poate nu te-ai gandit. Este cea care poate genera acel "jumatate de punct in plus" in cazul in care este adunata cu 10 sau cu 4. In cazul notei 7 adunata cu 10, rezulta media 9, ceea ce e bine ;)In cazul notei 7 adunata cu 4, deja sari dintr-o posibila corigenta, la o nesperata medie 6 :DDpdv numerologic, iarasi, 7-le are conotatii pozitive, daca ti le asumi si le constientizezi. Pe cand, 6 este total nefast.Daca imi ating scopul, atunci facem un aranjament, vedem noi cum ne impacam cu 6 si 7. Numai ca nu stiu, cum te striga. Daca esti Andreea, atunci negociem :DApropos, care este nota ta favorita ?

    RăspundețiȘtergere
  3. in facultate aveam un profesor de literatura franceza care nu dadea 10 decat exceptional iar 5 nu dadea deloc. la el am avut doar 9 si 4. astea au fost de atunci notele mele preferate. omul era corect, imi spunea clar: ori stiu, ori nu stiu. nu ma jignea cu 5 sau 6. nici 7 nu prea punea. dar nu contest nota 7 pentru o medie "respectabila si incorigibila" la liceu. cred totusi ca parerile sunt impartite in functie de nivelul de scolarizare. cei de liceu nu vor renunta vreodata la 5, 6 sau 7. studentii poate :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Andreea Oana : in primul rand, multam de vizita ;)Crezi ca mai exista azi astfel de profi, care sa tina la un anumit "ritual", legat de acel "10 care este al profesorului" ? Spun asta, pentru ca in liceu si chiar in facultate, am intalnit si eu, astfel de situatii si dascali.Apropos, nu cumva, ai terminat si tu la CNU in '98 la mate-fizica :)Te astept si cu alte ocazii, oricand simti ca ai ceva de adaugat, completat. Multam, Andreea ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dan eu stiam altfel : 8 e nota elevului, 9 e nota profesorului si 10 e nota lui Dumnezeu :P [asta mi-a zis-o dirigu']

    RăspundețiȘtergere
  6. @Alexandra : mie nu-mi place nota 10, ci nota 9. in privinta a ce ti-a zis dirigul, spune-i ca e ingust la minte si limitat cerebral. ca sa nu zic altceva :)

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)