joi, 19 martie 2009

Cine este Crin ANTONESCU ?




  Crin ANTONESCU - un interviu despre unele lucruri intime din viata privata a unui politician cu o notorietate si intentie de vot apreciabile in Romania.

Am aceeasi apreciere pozitiva si e printre putinii politicieni in care as avea incredere sa-i acord votul in acest moment.

Foto : prin amabilitatea Q Magazine !

  


M-a emotionat felul in care a reusit sa treaca peste o cumpana in viata intima - pierderea sotiei, reusind sa-si asume rolul de "mama si tata" pentru micuta Irina.

 
Urmatorul interviu a fost luat in Iunie 2006 si prezentat in presa centrala.
Crin Antonescu locuieste in zona Pietei Unirii, impreuna cu fetita, Irina, si soacra lui. Este un apartament mare, plin cu fotografii de-ale fetei. Intre ele, una foarte mare, in care apare Aurelia Antonescu, sotia deputatului, care s-a sinucis (update: in urma cu 5ani) dupa ce, timp trei ani, a luptat cu un cancer ce-i macina corpul.
"Ne-am cunoscut in 1982, cand amandoi eram studenti. Ea, la Politehnica, si de-atunci am ramas impreuna. Soarta inginerilor era mai buna. Ea a fost repartizata la Fabrica de Mase Plastice din Tulcea, iar eu am continuat sa fac naveta, de unde am fost repartizat: Vaslui-Tulcea, apoi, Niculitei-Tulcea. Pana cand, in ‘89, am reusit sa ajung cu serviciul la Tulcea", povesteste deputatul.

Cel mai bun prieten - sotia
Aurelia a fost cea care l-a sprijinit atunci cand a luat decizia de a intra in politica. "Nu m-a indemnat, nu m-a impiedicat, mi-a spus doar ca eu sunt cel mai in masura sa iau aceasta decizie si ca, orice hotarare as lua, va fi alaturi de mine. A fost cel mai bun prieten al meu si cel mai bun colaborator neoficial. Nu este usor sa fii sotie de politician din foarte multe puncte de vedere. Dar pot sa spun ca am parcurs perioada aceasta impreuna", spune Crin Antonescu.

"Copilul are nevoie de mine mai mult decat tara"
Fata este inca la gradinita, iar deputatul incearca sa petreaca alaturi de ea cat mai mult timp. "Absenta mamei este, cred, cel mai grav lucru pe care il poate pati un copil. Cred ca mama este de neinlocuit. Este o cruce pe care orice copil aflat in situatia asta o poarta toata viata. Ne adaptam la asta, se adapteaza si copilul", adauga deputatul.
"Exista riscul rasfatului. Dar eu cred ca suntem in parametri de echilibru. Am o relatie buna cu fiica mea. Nu-mi dau seama, si nu glumesc, daca ea invata mai multe de la mine sau eu de la ea. Momentul nasterii copilului este greu de descris, cu toate ca eu si sotia trecuseram prin cumplita suferinta a pierderii unui copil imediat dupa nastere, in 1996. Nasterea este un miracol", continua Crin Antonescu.
Deputatul liberal face eforturi ca sa poata fi cat mai mult timp alaturi de fiica lui si spune ca intotdeauna ai timp atat cat iti faci.
"Am nevoie de timp pentru obligatiile fata de copil, dar si pentru ceea ce-mi doresc pentru el. La randul lui are, fara indoiala, mai multa nevoie de mine, mai mult si mai direct decat tara", spune Crin Antonescu.

Un profesor de istorie-filosofie, in politica
Crin Antonescu s-a nascut pe 21 septembrie 1959, la Tulcea.
In 1985 termina Facultatea Istorie-Filosofie, din cadrul Universitatii Bucuresti. In acelasi an isi incepe cariera de profesor. Este repartizat in comuna Solesti, in judetul Vaslui, iar mai apoi in comuna Niculitei, judetul Tulcea. Reuseste apoi sa se mute cu serviciul in orasul Tulcea.
Din august 1989, timp de aproape un an activeaza ca muzeograf, aceasta find singura modalitate de a putea ajunge la oras. Dupa Revolutie isi reia activitatea de profesor iar, in 1990 se inscrie in PNL.

"Eu nu consider ca declaratiile mele la adresa guvernului au fost o greseala"
Dupa afirmatiile usturatoare la adresa guvernului si premierului Calin Popescu-Tariceanu, liderul grupului parlamentar PNL din Camera Deputatilor, Crin Antonescu, a fost sfatuit de colegii din partid sa fie ceva mai tacut cand vine vorba sa faca declaratii publice la adresa partidului.
Crin Antonescu a intrat in politica in euforia si valtoarea anilor ‘90. S-a inscris in PNL pe 29 ianuarie 1990, dupa doua zile de la manifestatiile din Piata Victoriei. La sediul partidului, aproape parasit, toate geamurile erau sparte. "Pe scarile vechiului sediu statea veteranul Nicu Enescu (n.r. - unul dintre fondatorii PNL, in 1990) care, absolut netulburat de evenimente, ne-a spus ca facem bine ca am decis sa ne inscriem in PNL. Atunci ne-a propus sa mergem la Tulcea si sa conducem o organizatie locala", povesteste el amuzat.

"Ne ducem viata de pe-o zi pe alta"
Crin Antonescu este unul dintre cei care au fost inca de la inceput impotriva aliantei PNL-PD, dar si impotriva fuziunii celor doua partide, desi el a facut parte si din alianta CDR, din guvernarea 1996-2000.
"Nu compar CDR cu Alianta D.A. Sunt lucruri diferie, dar experienta lucrurilor care n-au mers in acea perioada constituie un motiv de ingrijorare in multe privinte. Cred ca singurul avantaj al unei greseli pe care ai facut-o este acela al experientei si a posibilitatii ca, daca intelegi ceva din ele, sa incerci sa nu le repeti", spune deputatul. El considera ca nu disputele, tensiunile sau concurenta dintre membrii partidelor sunt adevarata problema, ci incapacitatea lor de a avea mereu in minte ansamblul planurilor, programelor si angajamentelor lor.
"Ne ducem viata asa, de pe-o zi pe alta, raspundem la provocari autentice sau false care apar, ne concentram la detalii de rutina si scapam din vedere misiunea cu care am venit acolo", adauga Crin Antonescu.

"Punctul meu de vedere ramane acelasi"
"Eu nu consider ca declaratiile mele la adresa guvernului au fost o greseala. Am luat act si meditez la faptul ca multi dintre colegii mei considera nepotrivit asa ceva. Nu ignor un asemenea semnal, incerc sa le analizez argumentele, dar, deocamdata, punctul meu de vedere ramane acelasi", spune deputatul liberal. "Despre unele lucruri este mai bine sa vorbim noi decat sa vorbeasca altii sau sa tacem pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, efectele acestor lucruri, care nu merg cum trebuie, ne vor costa mult".

A scapat de suspendare
Crin Antonescu a scapat de suspendarea din partid, pe care multi o asteptau cu sufletul la gura, ca urmare a criticilor acide la adresa guvernului si a premierului liberal Calin Popescu-Tariceanu. Unii chiar au comparat situatia lui cu aceea a deputatului Cristian Boureanu, suspendat pentru un an din partid.
"Domnul Boureanu nu a fost suspendat pentru ca a criticat guvernul, ci pentru ca a facut niste afirmatii pe care nu le-a dovedit in ceea ce priveste intelegeri oculte intre conducerea PNL si conducerea PSD", spune Crin Antonescu.

Obiecte de suflet - Perechea de miei de jucarie
Cele doua jucarii din plastic cantaresc cat doua obiecte preferate pentru deputatul liberal. "Mieluseii sunt un fel de mascota. Nici nu mai stiu de unde sunt exact. Cred ca sunt din copilarie. De cand era sotia mea copil, de prin ‘67".

Dictionar de limba greaca veche
Cumparat in 1987, dictionarul este unul dintre obiectele de suflet ale deputatului liberal Crin Antonescu. "Am dat o gramada de bani pe el. Nu mai stiu sigur. Cred ca 2.000-2.500 de lei", spune el. Pasiunea pentru limbile straine nu este o surpriza intrucat a fost profesor din 1985, desi a predat istoria si nu limbile straine.

Poza fiicei
Irina, fetita politicianului, are 8 ani (update: in 2009) iar fotografia este realizata in luna Mai 2005. "Este facuta aici, in casa, pe canapea. Era foarte suparata. Tin foarte mult la fotografia asta", spune deputatul. Crin Antonescu incearca sa-si gaseasca intotdeauna timp sa stea cu Irina, insa atat cat ii permite meseria.

Colectionar de amintiri
Deputatul liberal si-a dorit foarte mult sa ajunga ziarist. Dupa 1990, pentru cateva luni, chiar a lucrat in domeniu. Alaturi de cativa prieteni a editat o publicatie la Tulcea. "Pana cand a inceput sa coste cam mult hartia", spune el. Vanzarile nu erau foarte mari, mai ales ca era o publicatie de dreapta, care il ataca pe Ion Iliescu.
Nu gateste. Singurele feluri de mancare pe care stie sa le prepare sunt omleta si ouale ochi. "Chiar daca excelez in preparatele din oua, nu am deloc virtuti de bucatar", spune Crin Antonescu.
Nu colectioneaza obiecte. Ii place sa spuna ca el colectioneaza amintiri. "Am o foarte buna memorie a intamplarilor, a oamenilor, a relatiilor si cred ca e una dintre putinele averi pe care omul are sansa sa le pastreze de-a lungul vietii", mai spune Crin Antonescu.


2 comentarii:

  1. Este o descriere emotionanta. Nu stiam multe despre Crin Antonescu, nu prea i-am urmarit nici activitatile sale, dar din parerile pe care le-am auzit de la majoritatea oamenilor, este ca acest om politic ar fi poate cel mai potrivit pentru conducere. Si eu cred acelasi lucru, ca deocamdata e cel mai potrivit, e singurul care a mai ramas nepatat si cu siguranta zic eu ca o sa ramana asa. Din privirea lui se vede ca este un om bun, atat din punct de vedere profesional cat si sufleteste.

    RăspundețiȘtergere
  2. As vrea sa te pot contrazice, Laurentiu dar, nu pot ! ;)Stiu, unii deontologi, vor spune ca-mi iese ceva daca devine Crin ANTONESCU Presedinte al PNL !Acelora, le zic, doar atat : sa aibe ei parte de tot "ce mi-a iesit si pana acuma, avand in vedere suportul dezinteresat ce l-am acordat cu diverse ocazii PNL !De data asta, prin Crin cred ca au o sansa si cei care is dezamagiti de actualul mod de a face politica, cei care, de obicei, nu participa la procesul electoral, asisderea cei de "dreapta" care u fost "vrajiti" de farmecele actualului "Locatar de la Cotroceni" !Asa cum ai spus si tu, cu cuvinte sincere, Crin este un "om bun".In timp, va dovedi, ca este si un "politician bun" care, mai presus de propriile interese, sa puna respectul pentru institutia pe care o va castiga in toamna - Institutia PRESEDINTELUI ROMANIEI !Aceasta trebuie sa capete respectul nostru si, sa avem, un PRESEDINTE al TUTUROR ROMANILOR !

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)