miercuri, 24 decembrie 2008

Grande Place - Grote Markt : Bruxelles - Belgium !

E cel mai frumos loc din vizita facuta la inceput de Decembrie prin Austria si Belgia. Fiind vorba despre Bruxelles, am nimerit intr-un moment in care se organiza un moment special cu jocuri de sunete si lumini, desprinse parca dintr-o poveste. Este un loc unde timpul se opreste pentru cateva momente si poti sa descoperi o lume de vis. Cladirea centrala este in fapt sediul Primariei din Bruxelles, de jur-imprejurul ei fiind altele la fel de impunatoare. 
Am facut doar 2 filmulete incercand mai mult sa traiesc acele momente si sa ascultam alaturi de colegii mei cu care am ajuns aici, "Povestea celor 2 turnuri", spusa de cativa localnici. Am aflat de la cativa tineri, care s-au oferit sa ne spuna mica poveste, faptul ca, la ordinul Reginei s-a ridicat aceasta cladire impunatoare din mijlocul orasului. La finalizarea lucrarii, mesterii si Regina au constatat ca cele "2 turnuri" erau inegale. Regina a dat ordin sa se egalizeze turnurile insa acest fapt a fost imposibil. In final, Regina si-a asumat constructia asa cum a fost realizata si s-a aruncat de pe unul din cele 2 turnuri.
Cel putin, asa am inteles noi din ce ne-au povestit un grup de tineri bruxellezi. In acel moment am asemanat "Povestea celor 2 Turnuri" cu cea a "Mesterului Manole" si pe Regina cu Ana a lui Manole. Iata o paralela a "Mitului Creatiei" din literatura romana cu unul din literatura universala, flamanda mai ecsact. Am stat prea putin aici la "GROTE MARKT" (in limba flamanda) insa au fost cateva minute de neuitat si locul unde m-as intoarce (mai ales de Craciun) sa zabovesc... Si, va spun, e o mare diferenta intre a vedea ceva "la fata locului" si a urmari doar un clip postat pe YouTube. Plus ca aici se organizeaza, primavara din ce am aflat, un covor imens de flori, in mijlocul Pietei, celebru in toata Europa. 
Au fost cateva clipe de neuitat si mi le-am facut cadou (in avans) pentru acest Craciun, in vizita de la inceputul lunii Decembrie, prin Belgia si Austria. La Multi Ani si sanatate bunicei mele, azi de ziua numelui - Sfanta Eugenia ! Tuturor celor la care ma gandesc azi, in Ajunul Nasterii Domnului, va doresc ce-mi doresc si mie : sa fiti impliniti in tot ce va propuneti, sanatosi si norocosi ! Un An Nou *** 2009 *** fericit ;)

2 comentarii:

  1. Frumoase imagini si reusit spectacolul de lumini.Si eu am fost in urma cu cca 5 ani in aceeasi zona. S-a nimerit sa asist la o ceremonie cu veche traditie: oameni imbracati in costume de epoca dadeau raportul primarului orasului.Se pare ca belgienii au multe manifestari in care isi prezinta istoria si cultura.La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. @ dl Constantin : m-am retras cateva zile in minunata Tabara de la Galaciuc, de Revelion.scuze pt ca raspund cu ceva intarziere.Urarii domniei voastre ii raspund cu un bine regasit in 2009, dorindu-va ce v-am urat pe blogul dvs, la finele anului trecut.La Bruxelles, noi am zabovit mult prea putin, dupa ce am vizitat sediul Parlamentului European, am mers intr-un magazin central pt cateva cumparaturi apoi catre cina.am plecat de la Restaurantul "Pomodorro" (pe langa WTC si Gara) unde trebuia sa servim cina, intre cele 2 feluri, special pt acest loc mirific.am luat-o pe strazile ce duceau catre Grande Place, intreband caci nu stiam ecsact unde e, desi avem ceva harti. Restul cum am amintit.Aveti mare dreptate : stiu sa-si prezinte istoria. De exemplu, noi am plecat 4 colegi de la cina si, ajunsi acolo, am fost abordati de cativa tineri, baieti si fete, care au avut amabilitatea sa ne prezinte istorioara.Am sesizat si amabilitatea bruxellezilor in a ne ghida, desi noi i-am abordat in engleza.La putin timp dupa plecarea noastra am aflat ca Premierul belgian a demisionat dupa ce nu a reusit sa slaveze grupul finaciar-bancar FORTIS de criza economica.

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)