vineri, 13 decembrie 2013

Optimism sau Pesimism : ce alegem ?


E mare lucru, sa continuam sa visam, sa speram si sa vedem partea plina a paharului, jumatatea placuta a lucrurilor. Aceasta, pentru ca educatia sumara primita, ne-a inoculat sa devenim carcotasi si artagosi.




Nici societatea, nu ne-a ajutat prea mult : multi romani nu mai indraznesc, s-au resemnat, privesc doar intr-un spatiu ingust determinat de cateva coordonate banale : necesitatile zilnice de hrana si imbracaminte, utilitati si plata medicamentelor.






Inca mai avem speranta ca vom scapa da contextul difuz si vom eveda din contactul neplacut cu solul arid al realului si cotidianul care ne agaseaza zilnic. Toate acele lucruri care ne trag in jos, din perspectiva unei comunitati, unui oras sau unei tari.




Consider, in acest context social defavorabil, ca este mult spus : popor sau natiune ! Deoarece suntem dezbinati si neuniti in cuget si simtire, in ciuda proclamatiilor populare de la 1 ianuarie 1918 ori ideilor generoase ale Revolutiei din 1989.

4 comentarii:

  1. Inginerul! Asta aleg :)) A fi un optimist in zilele acestea inseamna sa ai mereu atat cat ai nevoie pentru tine. Iar cei poti face in plus, sa-l oferi cu dragoste unuia care este pesimist.

    RăspundețiȘtergere
  2. e o scriere confuza! la ce te referi? eu, recent, m-am declarat carcotasa independenta! pot vedea si partea plina a paharului si cea goala! pot vedea si cele bune si cele rele! Tu poti fi nepartinitor si obiectiv? Eu pot... nu partinesc! tin cu dreptatea! daca un PNL ist nu are ce cauta undeva, nu are! nimeni nu-mi poate lua dreptul la opinie! daca un incompetent nu isi are locul intr-o functie, trebuie sa fim capabili sa percepem acest fapt si sa nu mai spunem, ca da, vai de mine, lasa ca are timp sa invete management! Speranta sa o pastram, dar hai sa facem si ceva concret si sa nu mai ramanem indiferenti!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ieri si Astazi : este ceva ideal, sa poti sa fii mereu "inginerul" ! si eu mi-as dori aceasta ipostaza cat mai frecvent - un fel de "optimism rational", nu-i asa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord, cu faptul ca trebuie sa avem "fapte si nu vorbe", ca sa reiterez un alt cliseu des uzitat.
    Gradul de incompetenta, crezi ca se poate stabili apriori, fara o etapa de a-l vedea in functie ?
    Eu cred ca e fireasca o perioada de cateva luni / 1 an, dupa care sa ii fie analizate rezultatele !
    Altfel, punem etichete si lucram cu "prezumtia de vinovatie" fata de orice pesoana ..

    BTW : ai dreptate, m-am oprit, la nu moment dat, generand o usoara stare de confuzie !
    Ceea ce este perfect, nu vroiam sa am pe blog o noua scriere perfecta fara feedback :)

    RăspundețiȘtergere

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)