joi, 29 noiembrie 2007

Ce inseamna Gambling ?

Sunt unul dintre aceia care pariaza uneori la casele sportive existente azi in Romania. Fac o scurta prezentare si mentionez cateva detalii in acest sens. Totul a inceput in anul 2000 in studentie la Constanta - anul 2 de facultate, prin octombrie. Primisem locuri de cazare in caminul Navrom. Era prima agentie de pariuri sportive deschisa in Constanta in cartiderul Tomis Nord.



La inceput, credeam ca pot suplini banii primiti de acasa si mi-am adus o motivatie in acest sens. Insa banii mizati erau tot de acasa si am realizat ca nu procedez corect. Nu am ramas niciodata "in pana de bani", insa nici nu castigam prea des. Atunci cand jucam stresat, cu gandul ca e posibil sa pierd acei 20 000 (2 ron) pe care ii dadeam pt un bilet (suma minima), nici ca imi iesea ceva.



Dupa ce castigam si puteam sa pariez mai mult, jucam relaxat aveam mai multa inspiratie. Astfel, am castigat sume semnificative care mi-au permis sa fac cateva cheltuieli necesare : cursuri trase la xerox, manuale mai scumpe de drept administrativ, constitutional, etc. In plus, mai suplinean din banii de acasa. In general, pariam pe evenimente din fotbal, tenis, hockey, basket.



Gambling-ul este doar un viciu, la fel ca si fumatul. Insa, cu siguranta, nu la fel de nociv si periculos pentru cei din jur. Si mai putin "costisitor". Facem o mica simulare : miza minima la pariuri este de 2,5 ron iar 2 bilete jucate pe saptamana ar insemna 5 ron cheltuiti. La 4 saptamani intr-o luna, ar fii maxim 20 ron alocati pariurilor. Cat cheltuie un fumator mediu pe luna ? Sa zicem, cel putin 2 pachete de tigari pe saptamana = 10 ron, iar pe o luna ar fii 40 ron cheltuiti pe tigari. Asadar, un parior mediu (conform simularii de mai sus) cheltuie 20 ron/luna si poate obtine ceva castiguri in bani. Fumatorul da minim 40 ron/luna si nu are rost sa discutam despre beneficiile acestui viciu.

In timp am ajuns sa raresc pariurile. Dupa cei 4 ani de studii, am pastrat placerea de a paria la agentia "Astra" - prima deschisa in Focsani si cea mai frecventata la nivel national. Situatia este alta, luand o leafa si fiind responsabil de actiunile mele, nu dau nimanui socoteala. Dar, am considerat, ca e corect sa fiu cinstit fata de mine, sa amintesc acest aspect care, poate este valabil si pentru altii, tot sub forma unor vicii. Mai mult sau mai putin costisitoare, daunatoare / morale !



Imi aduc aminte de vorba unui coleg din liceu - Adi, care spunea suma viciilor unei persoane este mereu constanta. Ca atare suntem oameni si, vorba lui Cheloo & Bitza: "fara vicii am fii doar niste roboti". Iar, cine nu recunoaste asta, inseamna ori ca e perfect ori ca e prea afundat in vicii incat nu mai e in stare sa le faca fata. Ceea ce nu e tocmai bine. Astept marturiile voastre sincere, va fii foarte interesant sa ne descoperim unele vicii :)



Un comentariu:

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)