marți, 29 decembrie 2015

Operatiunea #Fluturica - Petitie OnLine pentru montarea de traverse pe Soseaua E85 la Dumbraveni / Vrancea !

#‎Iuliana‬ ‪#‎Gatej‬ a sfârșit tragic într-un accident de circulație, în seara Ajunului Crăciunului. Se îndrepta spre casă, la ‪#‎Focsani‬, pentru a petrece Crăciunul cu părinții și fratele ei. Destinul a oprit-o în localitatea ‪#‎Dumbraveni‬, la 15 km de casă. Iuliana avea 30 de ani și își începuse cariera în presă la ziarul ‪#‎Cotidianul‬ si televiziunea ‪#‎RealitateaTV‬. În urmă cu 4 ani s-a alăturat echipei ‪#‎Antena3‬ ‪#‎Observator‬ unde a devenit șefa secției Social.


In anul 2014, doamna Aurora Martin a iniţiat o petiţie pentru siguranţa pietonilor din satele traversate de drumuri naţionale. La primul punct, se solicita catre CNADNR - Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Poliţiei Rutiere, montarea de traverse în relief pe carosabil, care să oblige automat reducerea vitezei.


În Dumbrăveni, nu s-au montat. Un astfel de încetinitor de viteză ar fi putut salva viaţa Fluturicăi ! Comuna Dumbrăveni este străbătută de 4 curbe duble, care au produs, de-a lungul anilor, zeci de accidente, zeci de morţi, zeci de răniţi.


În memoria Iulianei Gătej a aparut aceasta noua petitie a doamnei Aurora Martin la care s-au alaturat cetăţenii comunei Dumbrăveni. #CNADNR şi Poliţia Rutiera, în termen de 1 lună, ar trebui să instaleze încetinitoare de viteză, prin montarea de traverse în relief pe carosabil, înainte de toate cele 4 curbe duble care traversează comuna.


Fiecare zi de întârziere poate însemna o nouă victimă. Autorităţile trebuie să ia măsuri urgent, incat sa prevenim un potential accident. Daca apreciati initiativa aceasta, sunteti rugati, sa semnaţi petiţia aici !



Primele reactii ale semnatarilor contin sfaturi si opinii pertinente. Dintre acestea, am retinut urmatoarele : 


max - In comune, pe aliniamentul intre trotuar si E85 ar trebui creata o pista pentru circulatia celor cu carute, pentru a nu mai avea acces in E85. Dupa crearea acestei piste, in comune E85 ar trebui ingradit cu parapeti (ca la o autostrada) pentru a nu se permite accesul. De asemenea tot la E85 trebuie executata si cealalta jumatate din banda 1. Se poate observa ca banda 1 este considerata ca banda de refugiu fiind executata doar o jumatate.


anonim - Locuiesc intr- o localitate traversata de de dn2 si, suplimentar, ar trebui montate si pasarele de traversare pentru pietoni.sunt copii si batrani pentru care traversarea acestor drumuri e un real pericol.


anonim - Merg frecvent pe E85. Aceasta sosea este un pericol. Un drum cu doua benzi nu te expune la atatea pericole ca acesta cu patru benzi. In realitate avem o banda si jumatate pe sens.Mariti drumul pentru a merge in siguranta!!!!!Traim o singura data dragi politicieni,guvernanti si domni de la drumuri.


anonim- E foarte de simplu de rezolvat aceasta problema dar probabil domnii de la drumuri nu vor ori nu au interese sa o rezolve. In primul rand cel putin 2 sensuri giratorii unul la intrare si altul la iesire din localitate si daca este posibil inca 2-3 in localitate la intersectii importante. Si sensuri giratorii "ca lumea" adica ca in occident nu cum au facut la intrarea in Rm. Sarat din plastice si care este atat de mic ca nu obliga soferii de pe soseau principala sa reduca viteza. Apoi inainte de fiecare trecere de pietoni traverse in relief incat sa-i oblige pe soferi sa reduca viteza la 30-40 km/h. Si ultima masura separarea sensurilor de mers cu placi de beton ( in localitate) in asa fel incat sa nu se poata trece de pe un sens de mers pe altul. Si eu sunt o persoana afectata de accidentele de pe acelasi E85. Acum ceva timp mi-a murit un prieten in comuna Oreavu care deasemenea este un foarte punct negru ( cu foarte multe victime) pe acest blestemat E85. Sper sa se faca macar acum in ceasul al 13 ceva pentru participanti la trafic de pe drumurile Romaniei. Pentru cei care vor protesta pentru aceste propuneri tin sa va anunt ca si eu sunt sofer si parcurg zilnic cel putin 300-400 km dar asa cum scrie pe pancartele din Romania (eu locuiesc in Spania de ceva timp) "VIATA ARE PRIORITATE"


anonim - Fac, o dată sau de două ori pe an, drumul București-Suceava. Câteodată, dacă prinzi un camion pe prima bandă, nici măcar nu vezi că ai intrat în localitate. Limitatoarele de viteză ar fi foarte utile. La intrarea în localități și în locurile periculoase.


anonim - Viteza si prostia ucid! Sectorul ala de drum e limitat la 50 de Km! Mai bine pune mana primarul si face drum comunal pentru carute si desfinteaza targul de animale de acolo! Inclusiv pe google maps se vad carute in trafic! 


anonim - E85 nu este construit corect, este un drum cu o banda jumătate pe care mulți se grăbesc să moară efectuând manevre periculoase. De Sf Neculai, anul acesta, între Focșani si Garoafa, fratele meu a suferit un accident conducand regulamentar, in urma caruia el si toata familia a intrat in spital, iar nepotica mea de doar 3 ani a decedat. Conducătorul auto care venea din sens opus a pierdut controlul mașinii intrând pe contrasens, iar ambii pasageri au murit pe loc in urma impactului. Nicaieri in lume nu exista drumuri din categoria aceasta , fara sensuri despărțite prin vegetație sau balustrade, pentru ca sunt cu viteza ridicata, iar intrarea în depășire, care ar necesita intrarea pe contrasens, ar duce automat la nenumărate accidente. As propune mai degrabă reuducerea vitezei de circulație pe oricare drum European in Romania, lațirea benzelor de circulație în afara localităților in conformitate cu standardele Europene, unde banda 1 si 2 au aceeași dimensiune permițând ca doua autovehicule sa poate circula paralel in vederea efectuarii unei depășiri, precum despărțirea sensurilor de circulație prin balustrade.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)