sâmbătă, 6 iunie 2015

Juventus vs Barcelona : 2015 UEFA Champions League final : OlympiaStadion in Berlin

Finala UEFA Champions League 2015 dintre Juventus Torino si Fc Barcelona, va avea loc pe Olympia Stadion din Berlin. Echipele probabile pentru finala din aceasta seara vor fii :


Juventus : Buffon - Lichtsteiner, Bonucci, Barzagli, Evra - Marchisio, Pirlo, Pogba - Vidal, Tévez, Morata.


Barcelona : Ter Stegen - Alves, Piqué, Mascherano, Alba - Rakitić, Busquets, Iniesta - Messi, Suárez, Neymar.


Juventus a fost finalista in urmatoarele meciuri :
1972/73 0-1 v AFC Ajax
1982/83 0-1 v Hamburger SV
1984/85 1-0 v Liverpool FC
1995/96 1-1 v AFC Ajax (4-2 pens)
1996/97 1-3 v Borussia Dortmund
1997/98 0-1 v Real Madrid CF
2002/03 0-0 v AC Milan (2-3 pens)


Barcelona a disputat urmatoarele finale :
1960/61 2-3 v SL Benfica
1985/86 0-0 v FC Steaua Bucureşti (0-2 pens)
1991/92 1-0 v UC Sampdoria (aet)
1993/94 0-4 v AC Milan
2005/06 2-1 v Arsenal FC
2008/09 2-0 v Manchester United FC
2010/11 3-1 v Manchester United FC


Pentru mine este un meci special, avand in vedere ca, alaturi de Steaua Bucuresti, acestea 2 sunt echipele mele preferate dintre toate cele din Europa. De cativa ani, Barcelona domina fotbalul, castigand trofee, impunand respect, incantand cu jocul lor si jucatorii exponentiali pe care ii are in lot.


Totusi, Juventus este prima mea echipa cu care am descoperit fotbalul european, celebrul Il Calcio care in incanta imediat dupa 1990 cand am venit de la Copa del Mondo dupa acea exprienta fantastica la nivel de echipa nationala. Alaturi de jucatori legendari : Platini, Baggio, Del Piero, am trait emotiile unor meciuri frumoase urmarite la tv in copilarie.


Imi aduc aminte si acum, tragedia din anul 1985 din acea finala memorabila Juventus - Liverpool, de pe stadionul Heysel. Atunci, a fost prima finala castigata de piemontezi, dupa incidentul tragic ce a constat in prabusirea unei tribune. In anul 1995, a fost a doua victorie in finala contra celor de la Ajax Amsterdam. Imi aduc aminte, de profesorul meu de matematica, care era fan Ajax si m-a anuntata ca daca va castiga Juventus, ma va asculta si va avea el grija de mine :)


Deseara voi striga #ForzzaJuve, pentru ca dupa 1985 si 1995, sa avem in 2015 un al treilea trofeu contra unei echipe extrem de puternice - Barcelona, probabil cea mai buna din toate timpurile. Anticipez un meci strans, cu putine goluri, ce ar putea ajunge in prelungiri unde Juventus va castiga dupa cele 2 reprize sau chiar la finalul loviturilor de la 11 m.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa va exprimati opiniile, cu argumente, bun simt si umor :)